Meg fog felelni az új THM-mel kapcsolatos törvényi feltételeknek a Provident. Termékfejlesztésre van szükség, de az alapmodellen nem terveznek változtatást, marad a kezes és fedezet nélküli gyorskölcsönök koncepciója - mondta el lapunknak Tóth Andrea, a Provident kommunikációs vezetője.
A parlament által tegnap elfogadott THM plafonnal kapcsolatos törvény értelmében a jegybanki alapkamat plusz 24 százalékos kamatfelár felett nem nyújthat pénzintézet kölcsönt, hitelkártya és áruhitel kivételével. Mivel a Provident személyi kölcsönt nyújt, a hitelintézetre várhatóan a 30 százalékos plafon lesz érvényes. A 30, 40 illetve 60 hetes futamidőre nyújtott kölcsönök jelenlegi THM értéke ennek több mint duplája, a legalacsonyabb is 62,74 százalék.
Egyszer már csökkentek a THM-ek
A Provident egyszer már csökkentette hasonló arányban a kölcsönei THM-jét. 2010. június 11-től kizárólag a kamatból és az adminisztrációs díjból áll a THM-et befolyásoló költségek sora. Akkor az árazáskor alkalmazott módosítás lényege az volt, hogy az úgynevezett "Otthoni szolgáltatást"-t nem tette kötelezővé a hitel folyósításához, épp ezért nem is szükséges beleszámolni a díjkalkulációba annak költségét. Otthon szolgáltatás igénybevétele nélkül egy bankszámlára érkezik a kölcsön összege. Így a meghatározó THM, minden folyószámlával rendelkezők ügyfél esetén az összes költséget jelenti. Amennyiben "Otthoni szolgáltatás" -t is igényel valaki, mivel az nem tartozik az alapszolgáltatáshoz, annak díjai külön szerződésben kerülnek meghatározásra.
Mit takarhat a termékfejlesztés? Ehhez nyúlhat hozzá a Provident
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Hasonló lehetőség már nem áll rendelkezésre, vagy csak a hosszabb futamidőre nyújtott nagyobb összegű kölcsönök maradhatnak a kínálatában, vagy jelentősen csökkenhetnek a törlesztőrészletek, ezzel a pénzintézet jövedelmezősége. További lehetőség lehet még a törlesztési gyakoriságok csökkentése, ugyanis ez is mérsékli a THM értékét.
Amennyiben mindenféle termékmódosítás nélkül próbálna megfelelni a Provident az új törvénynek, akkor januártól közel felére, számításaink szerint a 30 hétre nyújtott 30 ezer forintos gyorskölcsön esetében 40 százalékkal csökkenhet a hitel törlesztőrészlete (magasabb összegű és hosszabb futamidejű kölcsönöket kevésbé érintheti a változás).
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








