A jelzáloghiteleken belül 10,4%-ra nőtt az átstrukturált hitelek aránya, ennek 40%-a lakáscélú, ugyanakkor a türelmi időszakok korábban várt tömeges lejárati hulláma elmaradt. Háztartási hitelezés
A lakáshitelezésben nem szigorítottak tovább hitelezési feltételeiken a bankok, a fogyasztási hitelezésben azonban igen. A jövőbe tekintve az előbbi tekintetében nem prognosztizálnak változást, utóbbiban azonban már enyhülés várható. Az első negyedévben a lakáshitelek iránt csökkenő keresletet tapasztaltak a bankok, a fogyasztási hitelek iránt viszont némi keresletélénkülés mutatkozott. A bankok most már arra számítanak, hogy elmozdul a lakáshitel-kereslet is a holtpontról, csakúgy mint a gépjármű-hitelezésben. Nagy különbség az eurózóna és hazánk között, hogy míg ott bővülő hitelpiacon szigorodtak a hitelezési feltételek, nálunk mindez visszaeső piacon következett be.
Átstrukturált hitelek
Az átstrukturált jelzáloghitelek (kisebb törlesztő részlet érdekében, fizetési feltételekben megváltoztatott hitel) aránya az év első negyedében tovább nőtt, és a teljes bankrendszerben elérte a 10,4%-ot (az MNB statisztikája e téren bővebb kört fed le, a korábbi adatszolgáltatásának megfelelő szám 9,7%). Az átsrukturált hiteleknek közel 27%-a esett 30 napon túli, és 17%-a 90 napon túli késedelembe, ezek az arányok nagyjából stagnálást mutatnak az elmúlt fél évben. Az átütemezett hitelek tömeges lejárati hulláma, melyet az MNB-nél korábban prognosztizáltak, egyelőre elmaradt. Ennek oka, hogy 2010 harmadik negyedéve óta több mint 40 százalékkal nőtt az átstrukturált állomány, ami "felhígította" a késettségi mutatókat, másrészt minden harmadik esetben meghosszabbították a lejárt türelmi időszakokat
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








