Meghökkentő mértékben csökken a hitelkártyák száma a piacon. A forgalomban lévő 1,33 millió hitelkártya közel 9 százalékkal múlja alul számosságában az egy évvel ezelőtti adatot.
Az elmúlt három hónap folyamán 74 ezer hitelkártya került ki a forgalomból. Ez a szám 50 százalékkal múlja felül az előző negyedéves adatokat. A teljes hitelkártya állomány is 1,33 millióra csökkent, ami éves szinten 9 százalékos csökkenést jelent. A betéti kártyák állománya ugyan bővült, közel 51 ezerrel, elérve a 7,5 milliós állományt.
A betéti kártyákat viszont alacsonyabb arányban használnak készpénz-helyettesítő eszközként a hitelkártyához képest a kereskedelmi forgalomban. Szakértők szerint nem kell félni a bankkártya elfogadóhelyek (pos-terminálok) csökkenésétől, bár a bővülés mértéke lelassult. A tavalyi évben 8,8 százalékkal nőtt az elfogadóhelyeken lévő terminálok száma. Bár a negyedéves bővülés csupán 525 volt, ami meglepő lehet az elmúlt év hasonló időszakának 4409-as értékkel szemben. A 100 ezer kártyára jutó kereskedelmi elfogadó egységek (pos-terminálok) száma viszont 753-ra nőtt a 2009. szeptemberi 644-el szem.
Az év első három hónapjában 15 ATM tűnt el az utcákról, bár éves szinten növekedésről beszélhetünk. 67 új készüléket helyeztek üzembe, így összesen 4823 egység van jelen.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








