Év végén előreláthatóan leáll a termelés az ország utolsó mélyművelésű szénbányájában -írja a Népszabadság.
2010 végén - az állami tulajdonos javaslata alapján- megszűnik a termelés a Márkushegyi Bányában. A Magyarországi Bányásztelepülések Országos Szövetsége arra figyelmeztet, hogy a bányászmunkahelyek megszűnését a legtöbb település máig nem tudta kiheverni. Visszaesett a foglalkoztatás, radikálisan csökkentek az önkormányzat bevételei, a bányához kapcsolódó szolgáltatások megszűnése helyi vállalkozások sorát tette tönkre.
Lévai Ferenc, az érdekvédelmi szövetség elnöke szerint a rendszerváltás után bezárt bányákban helyenként húsz, máshol akár száz évre való szénvagyon maradt a föld alatt. A szén metanollá vagy gázzá alakítható, így a korábbinál tisztább üzemű energiatermelést tesz lehetővé.
Az utolsó előtti mélyművelésű szénbánya hat évvel ezelőtt Miskolc határában, Lyukóvölgyben zárt be.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.








