Folyamatos, de lassú emelkedést mutat a forintalapú lakáshitelek iránti kereslet a hazai hitelintézeteknél, és az új folyósításokon belüli arányuk eléri a 20-40 százalékot - derül ki a Világgazdaság körképéből.
Az emelkedő tendencia egyik oka, hogy minden nagyobb piaci szereplő megjelent a devizaalapú hitelekkel is versenyképes árazású konstrukciókkal. Ugyanakkor az is megfigyelhető, hogy a forintkamatok az utóbbi mérséklődtek, ez pedig a hazai devizában denominált kölcsönökre tereli a potenciális adósok figyelmét.
A jegybank év végi statisztikái szerint a decemberben folyósított, összesen 19 milliárdnyi lakáshitel 27,1 százalékát nyújtották forintban, ez jelentős előrelépést mutat az egy-két évvel korábbi állapotokhoz képest. Emellett a forintlakáshitelek ára is kedvezően alakult: a jegybank által kalkulált átlagos kamat decemberre 9,70 százalékra süllyedt az év eleji 12 százalék körüli értékről.
A magyar piacon jelenlévő bankok közül a legkiugróbb növekedést a CIB-nél tapasztalták: a hitelintézet közlése szerint a válság előtti lakáshitelek mindössze 4-5%-a volt forintalapú, 2009 év végére ez a szám elérte a 40%-ot.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








