Az utóbbi idők leggyengébb évét produkálhatják a magyarországi pénzügyi vállalkozások az idén. Az első három negyedévben mindössze 1,6 milliárdos összesített adózott profitot ért el a szektor, és azt sem lehet kizárni, hogy az ágazat akár 2009 egészére vonatkozóan veszteséget mutat ki - írta a Világgazdaság.
A gyenge üzleti és pénzügyi teljesítményért több, helyenként egymást erősítő tényező is okolható. Az új kihelyezések növekedését például nagyban gátolta, hogy az egyik oldalról mind a gépjármű-, mind az ingatlanfinanszírozás iránti kereslet erőteljesen zuhant, másrészt pedig a banki finanszírozás visszaesésével párhuzamosan erőteljesen mérséklődött az újonnan kihelyezhető források mennyisége is.
Az épphogy csak pozitív eredményhez pedig nagyban hozzájárult, hogy az ügyfelekkel szembeni követelések minősége látványosan romlott. Utóbbi tendenciát mutatja, hogy a hiteleknél például az első fél év végén már megközelítette a 9 százalékot a nem teljesítő tételek aránya.
A kedvezőtlen körülmények ellenére a szereplők száma ugyanakkor nem csökkent, és a nem túl jó 2010-es kilátások ellenére sem kell arra számítani, hogy a pénzügyi cégek a közeljövőben tömegesen vonulnának ki a magyarországi piacról.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Magyarország meglepő területen szerepelt jól a visegrádi országok rangsorában
- Új attrakció nyílik a felújított Corvin áruházban
- Álmatlan éjszakák várnak a gyümölcstermesztőkre
- Elfogadta az új épületenergetikai irányelvet az Európai Parlament és a Tanács - nap hírei
- Az ukrán hírszerzés feje elárulta, mi lehet Kijev célja
- Két hónapja repedten áll az M30-as szikszói szakasza