Az interneten egyre több közösség szerveződik azzal a céllal, hogy tagjai kis összegű mikrokölcsönöket adjanak, illetve vegyenek fel. A visszafizetési arány majdnem százszázalékos -írja a Népszabadság.
Az amerikai kiva.org például 2005 óta végez mikrofinanszírozást. A közösségi kölcsönrendszerben a hitelnyújtók és kölcsönfelvevők a világhálón találnak egymásra. A hitelnyújtók a szimpátia alapján választanak, és 25-275 dollár közötti összeget kockáztatnak, ha az adós nem fizet. Ez azonban nem jellemző: a visszafizetési arány magas, 98,61%-os. Júliusig 84 millió 436 000 dollárt helyeztek ki ezen a szervezeten keresztül.
A hiteligénylők listáját perui, kambodzsai és tádzsikisztáni nők vezetik, általában üzletet szeretnének nyitni, munkagépet vásárolni. A leggyakoribb, hogy mentorszervezetek keresik és találják meg a hitelfelvevőket, segítve őket kikerülni a világhálóra.
Habár az ötlet Magyarországon is felmerült, a hitelezés e módját nálunk akadályozza az a jogszabály, amely kimondja: magánszemély csak nullaszázalékos kamatra adhat hitelt. Pedig a kamatból befolyó pénz ahhoz is segítséget nyújthatna, hogy civil szervezetek, szociális munkások segítségével kiépüljön a mentorrendszer, és megtalálják azokat, akiknek valóban erre a kölcsönformára van szükségük.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








