2009. október 1-jétől új forint alapú, a piacon egyedülálló lakáshitel konstrukciót kínál a CIB Bank. A 9.99% THM és hároméves kamatperiódus teszi kiemelkedővé a terméket szemben a piacon található hasonló konstrukciók átlagos 13-14%-os teljes hiteldíj-mutatójával és a megszokott egyéves kamatperiódussal.
A gazdasági válságban a devizahitelek több tényező miatt - az árfolyam- ingadozástól az ország kockázati besorolásig - a szokásosnál jóval nagyobb kockázatot jelentettek, és hiteltörlesztési gondokat okozhattak az ügyfeleknek. Az új, árfolyamingadozást kizáró, forint alapú új konstrukció segítségével kiküszöbölhető a kockázat.
A piacon található hasonló konstrukciók esetében most átlagosan 13-14% a THM. "Ehhez képest a 10% alatti érték számottevő különbség. Eddig többek között azért is választották a devizahiteleket az ügyfelek, mert - ha az árfolyamkockázatot figyelmen kívül hagyjuk - "olcsóbbnak" tűnhettek. Egy ötmillió forintos hitel esetében a havi törlesztőrészlet mértékében akár 15 000 forint különbség is lehetett a devizahitel javára. Az új konstrukciónkkal ez a különbség minimálisra zsugorodik. Ilyen csekély havi eltérés miatt már nem érdemes vállalni a devizahitelek árfolyamkockázatát" - nyilatkozta Árva András a CIB Bank lakossági termékmenedzsment vezetője.
Az ügyfelek számára emellett nagy előnyt jelent a hároméves kamatperiódus is, szemben a megszokott egyévessel. Kiszámíthatóbb, ha három éven át stabilan fizetheti ugyanazt a havi törlesztőrészletet az ügyfél, függetlenül attól, hogy emelkedik-e a jegybanki alapkamat.
A 9,2%-os induló kamatú új hitelt az is átláthatóvá teszi, hogy kezelési költség nincsen és az 1 % hitelfolyósítási jutalékon, valamint a 30 ezer forintos értékbecslési díjon felül más járulékos költséget nem számít fel a Bank. Ráadásul az értékbecslési díjtól a 10 millió forint feletti hitelek esetben a CIB Bank eltekint.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Egy példa a konstrukcióra: Amennyiben az ügyfélnek 5 millió forint lakáscélú hitelre van szüksége, akkor ehhez 45 304 forint törlesztőrészlettel kell számolnia. Ez az érték az első kamatperiódusra - tehát az első három évre - vonatkozik, 21 éves (a 3 éves kamatperiódusok miatt ez mindig a 3 valamelyik többszöröse) futamidő mellett.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








