Országos szinten a lakosság 25-30 százaléka kényszerül arra, hogy a megélhetési gondok miatt kisebb-nagyobb vagyontárgyait elzálogosítsa. Egyre nő azok száma is, akik nem tudják kiváltani értékeiket.
Az elmúlt évek gazdasági megszorításai, valamint az ősszel kirobbant hitelválság miatt egyre többen kényszerülnek zálogházba vinni értékeiket. A fióktulajdonosok tapasztalatai szerint főleg az északkeleti és dél-dunántúli régiókban élők keresik fel a hitelintézeteket a gyorshitelek reményében.
Egyre több azonban azok száma, akik nem tudják kiváltani az értékeiket. A határidő lejártáig vissza nem vett családi ékszerek, szobrok, porcelánok kényszereladása a kereskedőknek is gondot okoz, hiszen a felvásárlópiac egyre szerényebb. Ezeket a bent ragadt tárgyakat a kereskedők egyfajta sajátos veszteségként kénytelenek elkönyvelni.
Nem csak az ügyfelek száma nőtt meg látványosan, de a letétek meghosszabbítása is egyre gyakoribb. Míg régebben az ügyfelek fele vissza tudta fizetni határidőre a kölcsön, ma már csak azért mennek be, hogy újabb haladékot kérjenek - mondta egy miskolci üzlet tulajdonosa.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








