3 °C Budapest

Válságban jobban esik a nassolás

Pénzcentrum
2009. január 8. 09:45

A csokoládé fogyasztása egy bizonyos fajta endorfin kiválasztását ösztönzi, melynek eredményképpen jókedvű, derűlátó lesz az ember. Hogy mennyire így van, az is bizonyítja, hogy a háztartások a válságra a csokoládék és pralinék fogyasztásának növelésével reagáltak - írta a Napi Gazdaság.


Összességében hét százalkékkal nőtt az értékesítés összbevétele annál a kilencven ételkategóriánál, melyet a Nielsen kutató rendszeresen monitoroz. A friss adatok szerint 2008-ban a háztartások jelentősen növelték szeletes csokoládé és praliné beszerzéseiket, miközben más alapvető élelmiszereknél csökkentett a fogyasztás. Kiemelkedően nagy mértékben esett vissza a jégkrém (17%) és az étolaj (20%) fogyasztása. Mennyiségi stagnálás mutatkozott a húsfélék, a tészták és a tejföl fogyasztásában.

A hiper- és szupermarketek, valamint a diszkontok részesedése novemberben egy-egy százalékkal nőtt tavaly az élelmiszer-eladásoknál, a hazai láncok és egyéb csatornatípusok pedig egy, illetve két százalékkal zsugorodtak a forgalmi részesedés tortáján.

PC BLOGGER & PODCASTER
MEDIA1  |  2025. december 17. 20:40
Vészhelyzet az állatkórházban címmel érkezik egy új, saját gyártású állatos doku-reality.
Bankmonitor  |  2025. december 17. 10:14
A legtöbb fiatal már nemcsak a mindennapi kiadásokra koncentrál pénzügyeiben, hanem tudatosan szeret...
Kasza Elliott-tal  |  2025. december 16. 16:20
Havonta ránézek egyszer azokra a papírokra, amikből előbb vagy utóbb venni szeretnék. Általában a he...
Holdblog  |  2025. december 16. 13:47
Idén befejezem az alapkezelést, amit bő 25 éve kezdtem el. Én indítottam el az ország első abszolút...
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. december 18. csütörtök
Auguszta
51. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?