21 °C Budapest

Kevesebb csokoládéfigurát és szaloncukrot fogyasztunk

Pénzcentrum
2008. december 2. 10:50

A 2007. évi szezon nem kedvezett a karácsonyi édességek értékesítésének, hiszen a fogyasztás mind a szaloncukrok, mint a csokoládéfigurák piacán szűkült - legalábbis ez derül ki a GfK Hungária háztartások privát fogyasztását vizsgáló ConsumerScan adatbázis eredményeiből. A piac visszaesésének hátterében elsősorban a vásárlók körének szűkülése és a beszerzett mennyiségek visszafogása áll.

A tavalyi karácsonyi szezonban, azaz 2007 október és 2008 január között, több mint tizedével vásároltak kevesebb csokoládéfigurát a magyar háztartások, mint 2006-ban. A karácsonyi csokoládéfigurák kilogrammonkénti átlagára 8 százalékkal nőtt, így az értékforgalom mindössze 3 százalékkal mérséklődött az előző szezonhoz képest.

"A volumen csökkenésének hátterében az a tény áll, hogy 2007. október-2008. január között 5 százalékkal kevesebb háztartás vett csokoládéfigurát, mint a 2006-os szezonban, ráadásul egy átlagos háztartás 7 százalékkal kevesebbet is vásárolt, mint egy évvel korábban" - mondta Kovács Krisztina, a GfK Hungária Consumer Tracking szektorának menedzsere.

Valamennyi vásárlási csatorna kevesebb háztartást vonzott a karácsonyi csokoládéfigurák beszerzése céljából, mint a 2006-os szezonban. Piacrész szempontjából növekedni csak a kategória szempontjából két legfontosabb értékesítési csatorna, a hipermarket és a diszkont tudott.
A karácsonyi csokoládéfigura vásárlására vonatkozó legnagyobb mértékű visszaesés a 3-4 fős, nagyvárosi, gyermekes családok esetében volt tapasztalható, illetve a fiatalabb háziasszonyok által vezetett háztartásokban.

A csokoládéfigurák beszerzéséhez képest a háztartások szaloncukor vásárlásai még nagyobb arányban csökkentek: a 2007. évi szezonban 14 százalékkal kisebb mennyiségű karácsonyi édességet vásároltak a háztartások, ami az értékbeli forgalom 11 százalékos csökkenésével párosult. A piac szűküléséhez hozzájárult, hogy a 2007. évi karácsonyi szezonban az egy évvel korábbihoz képest 5 százalékkal mérséklődött azon háztartások aránya, akik vásároltak szaloncukrot, illetve egy átlagos háztartás 10 százalékkal mérsékelte a beszerzett mennyiséget.

Az adatokból azonban kiderül, hogy a piac 2006-ról 2007-re a minőségi termékek felé mozdult: a kereskedelmi márkák mennyiségi részesedése 16 százalékról 13 százalékra csökkent és nőtt a legmagasabb kilogrammonkénti átlagáron kínált szegmens, azaz a dobozos szaloncukrok piaci részaránya. Egy kilogramm dobozos szaloncukor ára átlagosan több mint két és félszerese a zacskós szaloncukornak és több mint háromszor annyiba kerül, mint a kimért szaloncukrok.

A dobozos csomagolású szaloncukrok piacrésze továbbra is alacsony: a 2007. évi szezonban mennyiségi részesedésük 8 százalékot ért el. A többi szaloncukorhoz képest - zacskós és kimért - viszont kizárólag ennek a típusnak nőtt a volumene, illetve a forgalma.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

Ami a kimért szaloncukrok iránti keresletet illeti, jelentős csökkenés állapítható meg: volumenük több mint negyedével visszaesett a 2006. október-2007. januári időszakhoz képest, így mennyiségi részesedésük 35 százalékról 30 százalékra mérséklődött.

Az értékesítési csatornák közül egyedül a Cash&carry-ben tudott növekedni a háztartások által megvásárolt szaloncukor mennyiség, legjobban az utcai árusnál, piacon, illetve a kisboltokban csökkent a beszerzett mennyiség.

A fogyasztókról elmondható, hogy az egyfős háztartások, illetve a négynél többtagú, nagyvárosi, gyermekes családok csökkentették legnagyobb arányban a szaloncukor vásárlásaikat.

 

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 29. péntek
Auguszta
13. hét
Március 29.
Nagypéntek
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2024. március 29. 10:30
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm