A 2007. évi szezon nem kedvezett a karácsonyi édességek értékesítésének, hiszen a fogyasztás mind a szaloncukrok, mint a csokoládéfigurák piacán szűkült - legalábbis ez derül ki a GfK Hungária háztartások privát fogyasztását vizsgáló ConsumerScan adatbázis eredményeiből. A piac visszaesésének hátterében elsősorban a vásárlók körének szűkülése és a beszerzett mennyiségek visszafogása áll.
A tavalyi karácsonyi szezonban, azaz 2007 október és 2008 január között, több mint tizedével vásároltak kevesebb csokoládéfigurát a magyar háztartások, mint 2006-ban. A karácsonyi csokoládéfigurák kilogrammonkénti átlagára 8 százalékkal nőtt, így az értékforgalom mindössze 3 százalékkal mérséklődött az előző szezonhoz képest."A volumen csökkenésének hátterében az a tény áll, hogy 2007. október-2008. január között 5 százalékkal kevesebb háztartás vett csokoládéfigurát, mint a 2006-os szezonban, ráadásul egy átlagos háztartás 7 százalékkal kevesebbet is vásárolt, mint egy évvel korábban" - mondta Kovács Krisztina, a GfK Hungária Consumer Tracking szektorának menedzsere.
Valamennyi vásárlási csatorna kevesebb háztartást vonzott a karácsonyi csokoládéfigurák beszerzése céljából, mint a 2006-os szezonban. Piacrész szempontjából növekedni csak a kategória szempontjából két legfontosabb értékesítési csatorna, a hipermarket és a diszkont tudott.
A karácsonyi csokoládéfigura vásárlására vonatkozó legnagyobb mértékű visszaesés a 3-4 fős, nagyvárosi, gyermekes családok esetében volt tapasztalható, illetve a fiatalabb háziasszonyok által vezetett háztartásokban.
A csokoládéfigurák beszerzéséhez képest a háztartások szaloncukor vásárlásai még nagyobb arányban csökkentek: a 2007. évi szezonban 14 százalékkal kisebb mennyiségű karácsonyi édességet vásároltak a háztartások, ami az értékbeli forgalom 11 százalékos csökkenésével párosult. A piac szűküléséhez hozzájárult, hogy a 2007. évi karácsonyi szezonban az egy évvel korábbihoz képest 5 százalékkal mérséklődött azon háztartások aránya, akik vásároltak szaloncukrot, illetve egy átlagos háztartás 10 százalékkal mérsékelte a beszerzett mennyiséget.
Az adatokból azonban kiderül, hogy a piac 2006-ról 2007-re a minőségi termékek felé mozdult: a kereskedelmi márkák mennyiségi részesedése 16 százalékról 13 százalékra csökkent és nőtt a legmagasabb kilogrammonkénti átlagáron kínált szegmens, azaz a dobozos szaloncukrok piaci részaránya. Egy kilogramm dobozos szaloncukor ára átlagosan több mint két és félszerese a zacskós szaloncukornak és több mint háromszor annyiba kerül, mint a kimért szaloncukrok.
A dobozos csomagolású szaloncukrok piacrésze továbbra is alacsony: a 2007. évi szezonban mennyiségi részesedésük 8 százalékot ért el. A többi szaloncukorhoz képest - zacskós és kimért - viszont kizárólag ennek a típusnak nőtt a volumene, illetve a forgalma.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Ami a kimért szaloncukrok iránti keresletet illeti, jelentős csökkenés állapítható meg: volumenük több mint negyedével visszaesett a 2006. október-2007. januári időszakhoz képest, így mennyiségi részesedésük 35 százalékról 30 százalékra mérséklődött.
Az értékesítési csatornák közül egyedül a Cash&carry-ben tudott növekedni a háztartások által megvásárolt szaloncukor mennyiség, legjobban az utcai árusnál, piacon, illetve a kisboltokban csökkent a beszerzett mennyiség.
A fogyasztókról elmondható, hogy az egyfős háztartások, illetve a négynél többtagú, nagyvárosi, gyermekes családok csökkentették legnagyobb arányban a szaloncukor vásárlásaikat.
Révész Tamás 20 évnyi amerikai élet után visszatért Magyarországra és az újabb könyve már itthon, Budapesten készült.
Gombából és növényi szálakból fejlesztett újgenerációs jógamatracot egy fiatal magyar csapat.
Ennek nincs is tücsök íze, ez a leggyakoribb visszajelzés a többféle ízesítéssel gyártott, tücsökfehérjével dúsított proteinszelet, snack és shake kapcsán.
A Magyar Mozgókép Fesztiválon találkozhat először a közönség Králl Kevin “Melange”című kisjátékfilmjével.
-
Az élhetőbb városokban az ingatlanok is felértékelődnek (x)
Minél több szolgáltatás és zöld van a közelben, annál jobban.
- Dráma Kőszegen: mérgező növénybe lépett egy kéktúrázó
- Életveszély fenyeget a magyar utakon, és nincs ellene biztosítás
- Nagy változás jön a mobiltelefonos fizetésnél
- Villogás vezetés közben? Lehúzott ablak? Máris repül a büntetés a sofőrnek!
- Szabotázsakciók Franciaországban az olimpiai megnyitó napján - a nap hírei
- Hét szerrel bővült a tiltott dizájnerdrogok listája
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
Future of Finance 2024
Sustainable World 2024
![](https://cdn.penzcentrum.hu/images/articles/lead/2024/07/1722007321-6WcvnE3RF_sm.jpg)
![](https://cdn.penzcentrum.hu/images/articles/lead/2024/07/1722003032-fYemjX2BC_sm.jpg)
![](https://www.hellovidek.hu/images/site/articles/lead/2024/07/1721916051-kHrQJn3Mh_md.jpg)