A német luxusautók gyártói hamarosan jelentős profitcsökkenéssel nézhetnek szembe, mivel a hitelpiaci válság nem csak az Egyesült Államokban sújtja az embereket. Az eddigi fejőstehén - a pénzügyi szolgáltatások, mint a lízing is - teljesítménye ugyanis apadni látszik...
A jelenlegi kedvezőtlen piaci és gazdasági környezetben ugyanis úgy tűnik inkább negatív a teljesítménye a BMW-nek is, mint stagnáló mind az autók eladása, mind a pénzügyi szolgáltatások nyújtása esetén. A múlt héten sokak aggodalmára a BMW 33 százalékos csökkenést jelentett be a negyedéves bevételekben, ami így mindössze 507 millió eurót tett ki a hitel és lízingrészleg siralmas teljesítménye miatt.
Elemzők és iparági szakértők szerint ráadásul ez még csak a kezdet, mivel úgy tűnik, a konkurens Daimler, Audi és Volkswagen is ugyanilyen rossz helyzetben van. Adam Jonas, a Morgan Stanley elemzője is ezen a véleményen van, szerinte a BMW csak a jéghegy csúcsa. Ráadásul ha a jelenlegi trend folytatódik, akkor minden valamirevaló autógyár, aki méretes lízing és hitelállománnyal rendelkezik, kénytelen lesz újragondolni a díjakat a csökkentő használatautó árak miatt.
Ferdinand Dudenhöffer, a Center Automotive Research igazgatója szerint a német autógyáraknak igenis szembe kell nézniük azzal, hogy a lízingelt autóállomány maradványértéke csak 2008-ban 1,5 milliárd euróval fog zuhanni. És ez még csak óvatos becslés, sokak szerint akár a 3 milliárdot is leérheti.
Az amerikai luxusautók piacának nagyon nagy százalékát adják a lízingelt autók, amelyek az utóbbi években rekordeladásokat produkáltak. Ezen a piacon viszont a német autógyárak a dominánsak, néhány nem európai márka mellett, mint a Toyota Lexus-a.
Az európai modellek amerikai eladásainak több, mint felét lízingügyletek teszik ki, a BMW például a hetedik helyezett ezen a téren. A lízingdíjak kalkulációit viszont úgy végzik el, hogy az autó maradványértéke előre meg van határozva. Egy Z4-es sportkocsit például fele akkora havi díjért lehet lízingelni, mint egy Boxtert.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A BMW legnagyobb piaca pedig vitathatatlanul az Amerikai Egyesült Államok, ami a 2007-es eladások 22,4 százalékát produkálta. Így érthető az aggodalom egy amerikai gazdasági recesszió miatt. Eddig gyakorlatilag egy valamivel jobban kereső fodrász is megengedhette magának, hogy lízingre vegyen egy BMW-t. Az emelkedő üzemanyagárakkal és az autók értékének zuhanásával ezek az üzletek szinte visszajárnak kísérteni a gyárakhoz. A részleteket nem fizetik, az autó viszont eladhatatlan megfelelő áron.
A már eddig is küszködő autópiacnak ez egy újabb pofon a hitelválság következtében. Több gyár egyelőre csak mérsékli a profit előrejelzéseket, de van olyan is, mint a Crysler, aki bejelentette, hogy egyszerűen kiszáll a lízingüzletből.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








