A német luxusautók gyártói hamarosan jelentős profitcsökkenéssel nézhetnek szembe, mivel a hitelpiaci válság nem csak az Egyesült Államokban sújtja az embereket. Az eddigi fejőstehén - a pénzügyi szolgáltatások, mint a lízing is - teljesítménye ugyanis apadni látszik...
A jelenlegi kedvezőtlen piaci és gazdasági környezetben ugyanis úgy tűnik inkább negatív a teljesítménye a BMW-nek is, mint stagnáló mind az autók eladása, mind a pénzügyi szolgáltatások nyújtása esetén. A múlt héten sokak aggodalmára a BMW 33 százalékos csökkenést jelentett be a negyedéves bevételekben, ami így mindössze 507 millió eurót tett ki a hitel és lízingrészleg siralmas teljesítménye miatt.
Elemzők és iparági szakértők szerint ráadásul ez még csak a kezdet, mivel úgy tűnik, a konkurens Daimler, Audi és Volkswagen is ugyanilyen rossz helyzetben van. Adam Jonas, a Morgan Stanley elemzője is ezen a véleményen van, szerinte a BMW csak a jéghegy csúcsa. Ráadásul ha a jelenlegi trend folytatódik, akkor minden valamirevaló autógyár, aki méretes lízing és hitelállománnyal rendelkezik, kénytelen lesz újragondolni a díjakat a csökkentő használatautó árak miatt.
Ferdinand Dudenhöffer, a Center Automotive Research igazgatója szerint a német autógyáraknak igenis szembe kell nézniük azzal, hogy a lízingelt autóállomány maradványértéke csak 2008-ban 1,5 milliárd euróval fog zuhanni. És ez még csak óvatos becslés, sokak szerint akár a 3 milliárdot is leérheti.
Az amerikai luxusautók piacának nagyon nagy százalékát adják a lízingelt autók, amelyek az utóbbi években rekordeladásokat produkáltak. Ezen a piacon viszont a német autógyárak a dominánsak, néhány nem európai márka mellett, mint a Toyota Lexus-a.
Az európai modellek amerikai eladásainak több, mint felét lízingügyletek teszik ki, a BMW például a hetedik helyezett ezen a téren. A lízingdíjak kalkulációit viszont úgy végzik el, hogy az autó maradványértéke előre meg van határozva. Egy Z4-es sportkocsit például fele akkora havi díjért lehet lízingelni, mint egy Boxtert.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A BMW legnagyobb piaca pedig vitathatatlanul az Amerikai Egyesült Államok, ami a 2007-es eladások 22,4 százalékát produkálta. Így érthető az aggodalom egy amerikai gazdasági recesszió miatt. Eddig gyakorlatilag egy valamivel jobban kereső fodrász is megengedhette magának, hogy lízingre vegyen egy BMW-t. Az emelkedő üzemanyagárakkal és az autók értékének zuhanásával ezek az üzletek szinte visszajárnak kísérteni a gyárakhoz. A részleteket nem fizetik, az autó viszont eladhatatlan megfelelő áron.
A már eddig is küszködő autópiacnak ez egy újabb pofon a hitelválság következtében. Több gyár egyelőre csak mérsékli a profit előrejelzéseket, de van olyan is, mint a Crysler, aki bejelentette, hogy egyszerűen kiszáll a lízingüzletből.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








