Háztartások Júniusban a háztartási szektor forintban denominált hiteleinek átlagos kamatlábai a fogyasztási hitelek esetében mérséklődtek, miközben a lakáshitelek drágultak. A svájci frankban denominált lakáshitelek új szerződéseinek értéke emelkedett - derül ki a Magyar Nemzeti Bank legfrissebb adataiból.
Folyószámla és fogyasztási hitel
A háztartások számára kínált forint folyószámlahitelek átlagos kamatlába az idei év hatodik hónapjában 22,64 százalékot tett ki, azaz nem változott az előző havi értékhez képest. Az euróban denominált folyószámlahiteleknél némileg mérséklődött a kamatláb, így ez 9,82 százalék.
Forintban denominált fogyasztási hitelt 132 bázisponttal kaphatunk olcsóbban júniusban, ami 24,60 százalékos átlagos hitelköltség mutatót jelent. A svájci frankhitelek átlagos hitelköltsége ezzel szemben emelkedett, 11 bázisponttal 19,79 százalékra, hasonlóan az euro fogyasztási hitelekhez ahol az átlagos hitelköltség mutató 80 bázisponttal növekedett, így júniusban 11,13 százalékot tett ki.


Lakáscélú hitelek

Forint és svjáci frank lakáshitelt az előző havinál drágábban (64 és 12 bázisponttal) drágábban vehetünk fel. Mindeközben az egyébként elenyésző arányban jelenlévő euro-lakáshitelek átlagos hitelköltség mutatója mérséklődött 41 bázisponttal, így júniusban 7,47 százalékot tett ki.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Vállalkozások
FolyószámlahitelekJúniusban a vállalkozások folyószámlahitelei mindkét devizanemben drágultak az előző havi értékhez képest. A forinthitelek átlagos kamatlába 15 bázispontos emelkedés után 10,22 százalékot, az euróhiteleké pedig 11 bázispontos emelkedést követően 5,38 százalékot tett ki az év hatodik hónapjában.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








