A ma megrendezett sajtótájékoztató keretében Dr. Lendvai János, a Magyar Cetelem Zrt. elnök-vezérigazgatója értékelte a cég 2007-es pénzügyi eredményeit, bemutatta az idei üzleti terveket, tájékoztatta a megjelenteket az új stratégiáról és a bevezetésre kerülő devizahitelekről.
A sajtótájékoztatót Balog Gábor a Magyar Cetelem Zrt. marketing osztályvezetője nyitotta meg, majd rövid köszöntő után átadta a szót a vezérigazgatónak, aki a három fő témakör közül az elmúlt év értékelésével kezdte mondandóját. 2007-ben a hitelkihelyezések megközelítették a 60 milliárd forintot, ezzel közel 8 %-os növekedést ért el a cég. Az idei tervek szerint 17 %-os növekedés mellett el kívánják érni a 70 milliárd forintos új kihelyezést, melyhez optimizmusra adnak okot az első negyedéves eredmények.
Eredmények, szolgáltatások, termékek:
2007-ben az összes magyarországi Tesco hipermarketben elérhetőek a bank áruhitel, hitelkártya és személyi kölcsön termékei, bevezetésre került az AURA társkártya-szolgáltatás és már az interneten keresztül is igényelhető áruhitel. Az új stratégia keretében tovább bővítik termékpalettájukat és az értékesítési csatornákat. Bevezetésre kerül a deviza alapú hitel és a nemzetközi hitelkártya.
Az értékesítési pontok mellett komoly hangsúlyt fektetnek a közvetlen ügyfélmegkeresésekre, a televíziós és a nyomtatott sajtóban történő hirdetésekre, új ajánlatokkal keresik meg meglévő ügyfeleiket és a jövő héten megnyitják Szegeden a következő bankfiókot. Fontosnak tartják a brókerek minél szorosabb bekapcsolása az értékesítési struktúrába.
Az eredmények azt mutatják, hogy az áruhitelek súlya a termékpalettán belül csökken, elmondható, hogy a hitelkártya és a személyi kölcsön kedvezőbb feltételeinek köszönhetően elszívja a korábbi áruhiteles ügyfeleket. Az ingyen áruhitelek általában veszteséget termelnek a cégnek, de hozzájárulnak az új ügyfelek szerzéséhez. A kereskedői és a brókereknek fizetett jutalékok következtében elillan a terméken lévő kamat-marzs. A Cetelem összes hitelállománya 2007 év végén 88,9 milliárd forint volt, az idei tervek alapján év közben átlépik a 100 milliárdos határt.
Az adózás előtti eredmény 800 milliós növekedés mellett meghaladta a 4,1 milliárd forintot, a cég eszköz- és tőke-arányos nyeresége a szektoron belül is kiemelkedő. A cég körülbelül egymillió ügyféllel rendelkezik és 460 ezer hitelkártyát bocsátottak ki, melyek több mint fele jelenleg is aktív.
Az üzleti filozófiájukat jellemzi az a néhány éve megfogalmazott célkitűzés, miszerint a felelős hitelezési politikát folytatnak, amivel megakadályozzák a túlzott eladósodást. Kockázatkezelésük során kerülik az ügyfelek túlvállalását, a minősítés alatt jelentősen befolyásolja a döntést a háztartás költségvetése. Ezeknek a lépéseknek köszönhetően 3 % alatti a céltartalék képzésük, az óvatosabb hitelezési politika és az elmúlt évi gazdasági helyzet együttesen gyakorolt hatást a cég hitelkihelyezéseire.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
2004-től az Auchan-nak közösen megalapították az Accord Magyarország Zrt-t, mely az elmúlt évet már 192 millió forintos nyereséggel zárta és 10 milliárdos növekedést ért el.
Personal Finance:
A BNP Paribas csoport kísérleti jelleggel hazánkban ötvözi először két leányvállalata termékkínálatát. Az UCB Ingatlanhitellel közösen kínálják egymás termékpalettáját, a keresztértékesítéstől további növekedést várnak. A cégcsoport célja a Personal Finance bevezetésével, hogy 2010-re 160 milliárd eurós állománnyal Európa vezető lakossági finanszírozóvá váljanak. Ehhez rendkívül fontos a személyi kölcsönök és a jelzáloghitelek előnyeinek kölcsönös kiaknázása. Az együttműködés hosszú távú hatása lehet egy logo-váltás és a majdani összeolvadás következtében egy névváltozás.
Deviza alapú hitelek:
A háztartások hitelállomány növekedése 2003-től 30 % alatt van, ez meg sem közelíti az azt megelőző 60 % feletti növekedési adatokat. A deviza alapú hitelek aránya folyamatosan nő, az elmúlt évben elérte az összes állomány 60 %-át, a Cetelem is haladt a piaccal és bevezette svájci frank alapú változó kamatozású hiteltermékét. Fő termékek a szabad felhasználású- és az adósságrendező hitelek, melyeket árfolyamvédelemmel látnak el és egyszerű ügyintézés mellett ötmillió forintig igényelhető ingatlanfedezet nélkül.
A februárban bevezetett terméktől a cég a régi ügyfelek megtartása mellett új ügyfélszerzéseket és a piaci pozíció megerősítését várja. Az előzetes várakozások szerint az év végén még mindig 84 %-os lesz a forinthitelek aránya a hitelportfólión belül. A termékekhez tartozó teljes hiteldíj mutató 13-18 % között változik.
Óriási botrány robbant: úgy vertek át rengeteg Visa és MasterCard kártyatulajt, hogy észre se vették
A kártérítésre azok az ügyfelek jogosultak, akik független, nem banki üzemeltetésű ATM-eknél fizettek díjat készpénzfelvételkor.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








