Tavaly augusztusban bombaként robbant a hír, már 100 ezer százaléknál jár a zimbabwei hiperinfláció mértéke. A helyzet az üzemanyag- és élelmiszerár-hiánynak köszönhetően tovább romlott, februárban az érték már majdnem elérte a 165 ezer százalékot - adja hírül a BBC News.
Már a kormányhivatalnokok is beismerték azt, amit tavaly csak sejteni lehetett, a szám valószínűleg nem mutat pontos képet, igaz indoklásukban az szerepel, hogy mindennek oka a készlethiány. A helyzet súlyosságát mutatja, hogy az ország 80 százaléka szegénységben él, becslések szerint 3 millióan hagyták már el az országot egy új, szebb dél-afrikai élet reményében.
A zimbabwei gazdaság már évek óta küzd problémáival, az elmúlt 8 év alatt folyamatosan csökkent a gazdaság. Hiány mutatkozik az alapvető élelmiszerekben, a főzőolajban és az üzemanyagban is, ami tovább súlyosbítja a pénzt már amúgy is értéktelenné tevő hiperinflációt.
A jegybank kezéből kicsúszott az irányítás, hiszen csupán látszat-megoldásokkal próbál úrrá lenni a helyzeten. Múlt hónapban vezette be a 10 millió zimbabwei dolláros bankjegyet, ami egyáltalán nincs hatással az árak drágulására, hiszen a kiváltó okot nem orvosolja.
A bajt tetézi a választások körüli zűrzavar is, ugyan az első fordulóban a bejelentett eredmények szerint az ellenzéki párt főtitkára nyert, azonban még egy második kört is tartani kell.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








