A Világbank szerint az országok csaknem harmada fejlesztette, illetve javította az adórendszerét az elmúlt három évben. Viszont sok országban nem valósult meg a globális tendencia, az üzleti életet érintő adók csökkentése. Ezek az országok leginkább Afrikában, Latin-Amerikában, és az egykori Szovjetunió tagjai között találhatóak.
Ráadásul ezekben az országokban a cégek nagy része annyira alacsony profitot termel, hogy sokszor az adókat sem tudják kifizetni. Ilyen például Gambia, Sierra Leone, vagy akár Kongó.
Sőt a tanulmány olyan országokat is talált, ahol az adóbevallást be kell vinni az adóhivatalba, és egy hivatalnokkal leegyeztetni, hogy a számítások megfelelőek voltak-e. Ez nyilván sokkal nagyobb esélyt ad a korrupcióra is Szíriában, és Zimbabwéban is.
A vizsgált országok közül még azoknál az országoknál is lenne mit tenni az adók csökkentése terén, ahol a többi országhoz képest már most is alacsonyabbak az adóterhek. Az adórendszer bonyolultsága, és maga az adminisztráció is rengeteg felesleges terhet ró mind a hivatalokra, mind az adózókra az adott országokban.
A szakemberek szerint mindenképpen felül kéne vizsgálni ezekben az országokban az adók mértékét, és erre valószínűleg sor fog kerülni a közeljövőben az eddig tanúsított elutasítás ellenére, mivel az országok félnek attól, hogy emiatt kevesebb bevételhez fog jutni a kormányuk. Az alacsonyabb adóterhek ugyanis hosszú távon ösztönzik a külföldi cégek befektetéseit, és fokozzák a gazdasági növekedést. Az egyszerűbb adórendszer segíti továbbá a kis cégek életben maradását, különösen a szolgáltatási szektorban.
A tanulmány összeállított egy listát is azokról az országokról, hogy hol a legegyszerűbb adót fizetni. A győztes a Maldív-Szigetek lett, de a legjobb 15-ben szerepel Írország a 6., Nagy-Britannia a 12., és Dánia a 13. helyen.
Nincs bevásárlás, megbízható alapanyagok utáni futkosás és hosszas konyhai előkészület. Nincs morfondírozás, hogy mit együnk ma, az étkezések tervezettek, könnyen elkészíthetőek.
Alig egy hónapja indult útjára a Designer Szörp by Gyulai Évi közösségi finanszírozási kampánya a Brancson.
A Brancs a hazai piacon egyedi koncepciójával és célközönségével gyakorlatilag indulása óta aktív résztvevője a startup világnak.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
-
Évek óta nem volt erre példa a lakáspiacon: komoly előnyhöz jutottak a lakásvásárlók
Hosszú évek tartó trend fordult meg a hazai lakáspiacon: a hirdetési idők meghosszabbodtak, és a keresleti piacról a kínálati piac felé mozdult el az ágazat.
-
Klasszikus Porsche – a jövő legélvezetesebb befektetése (x)
A márka gazdag történelmében szinte csak olyan modellt találunk, amely érdemes arra, hogy megőrizzék az utókornak.
- Ezúttal pénzért érkeznek harci rozsomákok Ukrajnába
- Chatbotok javíthatják már az internet biztonságát is
- Négy gólt szerezve kezdődött Münchenben a Tuchel-korszak
- Egek! Több mint 81 ezer nyertes az 5-ös lottón
- Indul az atlétikai vb önkéntesprogramja - a nap hírei
- Észak-Korea "tud" Ukrajna "sötét tervéről"
GYŐR - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
VESZPRÉM - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
MISKOLC - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
DEBRECEN - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!


