Új fegyverhez nyúlnak a hitelkártyás bankok Nagy-Britanniában, szeretnének ugyanis megszabadulni azon ügyfeleiktől, akik hónapról hónapra rendesen törlesztenek, így maximálisan kihasználják a kamatmentes periódus adta lehetőségeket.
A szigetország bankjai egy olyan közös adatbázis összeállításán dolgoznak, mely a korábbi adatok mellett azt is tartalmazza, ha valaki folyamatosan kamatmentesen használja a plasztikot. Az adatbázis jelenleg csak arról árulkodik, hogy egy-egy kártyát mikor adtak ki, mikor vontak be, mekkora az egyenlege és volt-e rajta késedelmes fizetés. A tervek szerint a bankok tavasztól már a 0%-os akciókra hajtó ügyfeleket is ki tudják majd szűrni az adatbázisból.
A kezdeményezés nagy vihart kavart Nagy Britanniában, ahol a közelmúltban az amerikai Citigroup tulajdonában lévő Egg 160 000 ügyfelének hitelkártyáját vonta be, mivel állítása szerint meg akart szabadulni a magas kockázatú kártyabirtokosoktól. A tények ezzel szemben azt mutatják, hogy az elzavart ügyfelek között százával voltak olyanok, akik sosem késtek a visszafizetéssel és már évek óta mindig a kamatmentes perióduson belül törlesztették teljes tartozásukat.
A prudens ügyfélviselkedés azért nem kifizetődő a bankoknak, mert a hitelkártyák hitelkeretének mértéke a tőkekövetelmények szempontjából gyakorlatilag a ténylegesen folyósított hitelekhez hasonlóan viselkedik, így szélsőséges esetben úgy köt le tőkét a banknál, hogy egy fillér profitot sem hoz. Amint arról korábban beszámoltunk, hazánkban a hitelkártyás ügyfelek kevesebb mint egyharmada törleszt rendszeresen a kamatmentes perióduson belül, a többség egyértelműen rulírozó hitelként használja a plasztikoz, mely így nem éppen a legolcsóbb finanszírozási forma.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Az oroszoknak még több harci robot kell
- Sakkvilágcsúcsot döntött egy nigériai játékos - videó
- Kínai Nagydíj: Verstappené a Red Bull 100. pole pozíciója
- Támadás ért egy iraki katonai bázist - Izraelt gyanítják az akció mögött
- Újabb veszélyes fegyverkísérleteket hajtott végre Észak-Korea
- Sikeres küldetés után tér haza a német flotta legjobb hadihajója - videó