Az érintés nélküli fizetés zászlóvivője, a MasterCard Europe együttműködésével indítják az első ilyen típusú, társmárka kártyaprogramot Európában.
Bár a MasterCard® PayPass™ technológia elsősorban a kis összegű bankkártyás fizetéseket teszi gyorsabbá, Damien Guermonprez, a kártyát kibocsátó francia Banque Accord elnöke szerint az érintés nélküli plasztik használata még a magasabb kosárértékkel dolgozó hipermarketekben is átlagosan 40%-kal csökkentheti a pénztárnál eltöltött időt.
Az érintés nélküli bankkártya lényege, hogy nincs szükség a plasztik kártyaolvasó terminálon történő lehúzására, tehát azt nem kell átadni a pénztárosnak. A kártyát elég 4-6 cm-re a terminál elé helyezni, így engedélyezve a 25 euró alatti fizetést. A PayPass így nem csak a készpénzes vásárláshoz viszonyítva nyújt nagyobb biztonságot, kényelmet és gyorsaságot, de a hagyományos kártyás fizetés idejét is jelentősen csökkenti. Igaz ez a hipermarketekben többségben lévő, magasabb összegű vásárlásokra is: a PayPass ekkor PIN kód megadásával használható.
Az új típusú kártya a világ tizedik legnagyobb áruházlánca, az Auchan észak-franciaországi áruházában debütál.
Bár a PayPass magyarországi bevezetése még várat magára, egy zártkörű bemutató keretében idén októberben Budapesten is megtörtént az első érintés nélküli művelet demonstrációja. Bár még nem élesben, de a MasterCard meghívott vendégei kipróbálhatták az érintés nélküli kártyás fizetést.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








