A készpénzfelvételi díjak nem csupán a bank költségeinek fedezetekét szolgálnak, de az ügyfelek kártyahasználati szokásainak változástatását is, vagyis az ingyenes vásárlásra való ösztönzést. Persze a vásárlás sincs ingyen, de annak költsége nem a bankot, hanem a kereskedőt terheli.
Ugyanez a helyzet az idegen ATM-ből való készpénzfelvétel esetében, a magasabb díjak ugyanis nem csak a másik bank felé fizetendő összegek megtérítésére szolgálnak, de arra is ösztönöznek, hogy a számlavezető pénzintézet automatáiból vegyünk fel pénz, ha már felveszünk.
A Bank of America terveiben szereplő 3 dolláros készpénzfelvételi díj, melyet a bank az ő ATM-jeit használó, "idegen fogyasztókra" szabna ki, mégis erős kritikát váltott ki a fogyasztóvédők több csoportjából is.
A díjmódosítást ellenzők szerint a bank ezzel ellehetetleníteni azoka a főleg alsó- és középosztályból kikerülő fogyasztókat, akik nem tudnak napközben ellátogatni saját bankjuk fiókjába, így este a Bank of Americánál kényszerülnek pénzt felvenni.
A fix díjas megoldás bevezetése, a fogyasztóvédők szerint, a bankok határtalan profitéhségét jelzi, hiszen megfosztja a fogyasztókat attól a lehetőségtől, hogy csupán kisebb összegeket vegyenek fel alkalmanként.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Hazánkban több bank is fix díjas megoldást alkalmaz idegen ATM-ből való készpénzfelvétel esetén, a díjak azonban, bár néhány esetben megközelítik, de egyetlen esetben sem érik el a 3 dolláros, vagyis a körülbelül 570 forintos mértéket.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








