A készpénzfelvételi díjak nem csupán a bank költségeinek fedezetekét szolgálnak, de az ügyfelek kártyahasználati szokásainak változástatását is, vagyis az ingyenes vásárlásra való ösztönzést. Persze a vásárlás sincs ingyen, de annak költsége nem a bankot, hanem a kereskedőt terheli.
Ugyanez a helyzet az idegen ATM-ből való készpénzfelvétel esetében, a magasabb díjak ugyanis nem csak a másik bank felé fizetendő összegek megtérítésére szolgálnak, de arra is ösztönöznek, hogy a számlavezető pénzintézet automatáiból vegyünk fel pénz, ha már felveszünk.
A Bank of America terveiben szereplő 3 dolláros készpénzfelvételi díj, melyet a bank az ő ATM-jeit használó, "idegen fogyasztókra" szabna ki, mégis erős kritikát váltott ki a fogyasztóvédők több csoportjából is.
A díjmódosítást ellenzők szerint a bank ezzel ellehetetleníteni azoka a főleg alsó- és középosztályból kikerülő fogyasztókat, akik nem tudnak napközben ellátogatni saját bankjuk fiókjába, így este a Bank of Americánál kényszerülnek pénzt felvenni.
A fix díjas megoldás bevezetése, a fogyasztóvédők szerint, a bankok határtalan profitéhségét jelzi, hiszen megfosztja a fogyasztókat attól a lehetőségtől, hogy csupán kisebb összegeket vegyenek fel alkalmanként.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Hazánkban több bank is fix díjas megoldást alkalmaz idegen ATM-ből való készpénzfelvétel esetén, a díjak azonban, bár néhány esetben megközelítik, de egyetlen esetben sem érik el a 3 dolláros, vagyis a körülbelül 570 forintos mértéket.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








