A GfK Hungária és a Corvinus Egyetem közös Fogyasztói Bizalom Index felmérése szerint 2007 júniusában a lakosság nagyobb része tartja jelen anyagi helyzetét kielégítőnek, s pozitívan tekintenek a jövőbe is. Az öttényezős komplex index növekedéséhez szintén hozzájárult a tartós fogyasztási cikkek iránti vásárlási hajlandóságot és az ország gazdasági helyzetére vonatkozó rövidtávú várakozásokat tükröző indexérték emelkedése.
A GfK Hungária és a Corvinus Egyetem által közösen mért Komplex Fogyasztói Bizalom Index 2007 júniusában több mint 15 pontot javult a tavaly decemberi mélyponthoz képest és 158,6 pontos értéket ért el.
A tavalyi évet jellemző folyamatos csökkenés után négy komponens növekedése is hozzájárult a komplex index kedvezőbb értékéhez: legnagyobb mértékben a háztartások jövő évi pénzügyi helyzetére vonatkozó várakozásai javultak (6 ponttal), de a jelenlegi anyagi helyzet az előző év fényében történő megítélése is javult; mindazonáltal növekedett a tartós fogyasztási cikkek iránti vásárlási hajlandóság is (1 százalékponttal). Az ország gazdasági helyzetére vonatkozó várakozásokat vizsgálva kiderül, hogy azok rövidtávon pozitívabbak (1 százalékpontnyi növekedés tapasztalható 2006 decemberéhez képest); 5 éves távlatban azonban a márciusi 55 százalékhoz képest a megkérdezetteknek már csak 49 százaléka véli úgy, hogy javulni fog a helyzet.
A munkanélküliségre és hitelkamatokra vonatkozó várakozások számottevően nem változtak az előző negyedévhez képest. 2006 decemberéhez képest ugyanakkor történt változás, hiszen míg akkor az 50 százalékot is meghaladta azoknak az aránya, akik növekvő hitelkamatokra számítottak, addig 2007 júniusában tízből négyen vélekedtek így.
Kilenc százalékpontot esett azoknak az aránya is, akik egy év távlatában növekvő árakra számítanak: ez a csoport most 78 százalékos arányt képvisel. A megkérdezettek átlagosan 8,9 százalékos inflációval számolnak, ez szintén javulás a decemberi 12 százalékos prognózisukhoz képest.
A 2006. évben mért kimagasló 55 százalékhoz képest idén júniusban 46 százalékra csökkent azok hányada, akik valamilyen nagyobb vásárláshoz hajlandók lennének hitelt felvenni. Emellett nőtt azoknak a száma is, akik megtakarításaikból finanszíroznának egy-egy nagyobb beszerzést.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A majdnem egy éve tartó csökkenés után a 2006. decemberben mért 56 százalékról 2007 márciusában 59 százalékra nőtt azoknak az aránya, akik szerint érdemes tartós fogyasztási cikkeket vásárolni, ám júniusra ez az arány 58 százalékra mérséklődött.
A lakáspiac folyamatos változásával párhuzamosan ingadozik azok aránya, akik úgy gondolják, hogy jelenleg lakást eladni, illetve vásárolni kedvezőbb. Ez az arány 2007 júniusában az eladás irányába billentette a mérleget: 20-ról 23 százalékra nőtt a lakást értékesíteni kívánók aránya, míg 48-ról 43 százalékra csökkent azon válaszadók hányada, akik szerint a jelen feltételek a vásárlásnak kedveznek.

A felmérést a GfK Hungária Piackutató Intézet végezte.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


