4 °C Budapest

Újabb járulékemelés - nincs apelláta, mindenkinek fizetni kell!

Pénzcentrum
2007. február 2. 11:00 2 perc

A 2007. január elsejétől érvénybe lépő járulékemelést április elsejétől további változások követik majd, amelyek a korábban mentességet élvező társadalmi rétegeket is fizetésre kötelezik - írja a Magyar Nemzet.

Április elsejétől a járulékot fizetők közeli hozzátartozói is kötelesek az egészségügyi szolgáltatási járulékot fizetni, ennek mértékét - hosszas viták után - a minimálbér 9 százalékban, idén tehát 5895 forintban határozták meg.

Gondot okoz azonban a háztartásibeli családanyák és a lediplomázott, de még otthon élők helyzete, akiknek várhatóan új szerződést kell majd kötniük az APEH-hel, a részletek azonban még nem tisztázottak.

Az egészségi járulékok megfizetése alól mentességet élveznek a kiskorú hozzátartozók, a tanulók, a gyeses és gyeden lévő családanyák és a hajléktalanok. Emellett ha a családban az egy főre jutó jövedelem nem a minimálbér és az öregségi nyugdíjminimum (26 830 forint) között helyezkedik el, akkor a család kedvezményre, ha pedig ez alatt van, mentességre jogosult. Ehhez a települési önkormányzatok polgármestere által kibocsátott hatósági bizonyítványra van szükség.


 

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)


Az Országos Egészségbiztosítási Pénztár a következő hónapokban górcső alá veszi a egészségügyi szolgáltatást igénybe vevők körét, várhatóan körülbelül 1 millió emberrel kell majd tisztázni levélben státuszát. 2008-tól ugyanis a taj-kártyával nem rendelkezők csak súlyos térítések mellett vehetik majd igénybe a szolgáltatásokat.

A szigorítás az nyugdíja vállalkozókat is érintő, akiknek a terhei 2007. január 1-vel 16 százalékra nőttek, az egészségügyi szolgáltatásért fizetendő járulék mértéke április elsejével ugyan csökkeni fog 9 százalékra, ehelyett azonban belép majd a 8,5 százalékos nyugdíjjárulék. Így összességében a terhek 16-ról, 17,5 százalékra nőnek.

PC BLOGGER & PODCASTER
Holdblog  |  2026. november 11. 07:00
A mesterséges intelligencia körüli befektetési láz történelmi rekordokat dönt: a SpaceX közel 86 mil...
Bankmonitor  |  2026. november 10. 11:30
Kedden a CIB is elindította a Wekerle Plusz hitelt, így már négy nagybanknál, a Raiffeisennél, az Er...
Kasza Elliott-tal  |  2026. november 10. 10:30
Átnézem időnként, melyik osztalékrészvényt - amiket nem tartásra, hanem kereskedésre vettem - mikor...
Összkép  |  2026. november 7. 19:30
Meglepő a kép, ha időbeli és nemzetközi összehasonlításban nézzük a fontos makromutatókat. Milyen is...
NAPTÁR
Tovább
2026. november 11. szerda
Márton
46. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
AI & Digital Transformation 2026
AI-forradalom és agentic AI trend. November 26.
Deep Tech 2026
Technológia. Tudomány. Üzlet. November 18.
Vállalkozói Klub 2026
Új korszak, új lehetőségek. Ingyenes regisztráció!
HR (R)EVOLUTION 2026
Az ősz kiemelt HR rendezvénye november 17-én.
EZT OLVASTAD MÁR?