Elkeserítő eredményt hozott a Magyar Nemzeti Bank megbízásából a 14-30 éves magyar fiatalok körében készített közvélemény-kutatás, mely rávilágít arra, hogy a vizsgált csoport meglehetősen hiányos ismeretekkel rendelkezik a pénzügyi termékekről, szolgáltatásokról, melynek egyik oka az érdeklődés hiánya.
A legtöbben ugyan felhasználói szinten igénybe veszik a szükséges banki szolgáltatásokat, az átutalást és a bankkártyát, nem jellemző azonban, hogy a szolgáltató, illetve a termék kiválasztása előtt tájékozódnának.
A 14-17 évesek nem tudják, mi a különbség a jegybank és a kereskedelmi bankok között. A fiatalok 10%-a rendelkezik folyószámlával, míg a 18-30 évesek körében ez az arány kétharmados.
A fiatalabbak passzívnak bizonyulnak a bankválasztáskor, elsősorban mások tanácsára hallgatnak, míg az időseknél a szolgáltatás minősége inkább játszik szerepet.
Ugyan mindkét vizsgált korcsoport többsége tudja, hogy a bankkártyával történő készpénzfelvétel pénzbe kerül, azzal azonban már kevesebben vannak tisztában, hogy a kártyával történő fizetés díjmentes.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A többség úgy véli, hogy a hitelek ma már szükségszerűek, a devizanem, árfolyamkockázat és THM fogalmakat azonban alig ismerték a megkérdezettek, így nem meglepő, hogy a többség képtelen kockázati szempontból megkülönböztetni a termékeket.
A vizsgált pénzügyi szolgáltatások közül a nyugdíjpénztárak voltak a legkevésbé ismertek mindkét korcsoportban.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








