Elkeserítő eredményt hozott a Magyar Nemzeti Bank megbízásából a 14-30 éves magyar fiatalok körében készített közvélemény-kutatás, mely rávilágít arra, hogy a vizsgált csoport meglehetősen hiányos ismeretekkel rendelkezik a pénzügyi termékekről, szolgáltatásokról, melynek egyik oka az érdeklődés hiánya.
A legtöbben ugyan felhasználói szinten igénybe veszik a szükséges banki szolgáltatásokat, az átutalást és a bankkártyát, nem jellemző azonban, hogy a szolgáltató, illetve a termék kiválasztása előtt tájékozódnának.
A 14-17 évesek nem tudják, mi a különbség a jegybank és a kereskedelmi bankok között. A fiatalok 10%-a rendelkezik folyószámlával, míg a 18-30 évesek körében ez az arány kétharmados.
A fiatalabbak passzívnak bizonyulnak a bankválasztáskor, elsősorban mások tanácsára hallgatnak, míg az időseknél a szolgáltatás minősége inkább játszik szerepet.
Ugyan mindkét vizsgált korcsoport többsége tudja, hogy a bankkártyával történő készpénzfelvétel pénzbe kerül, azzal azonban már kevesebben vannak tisztában, hogy a kártyával történő fizetés díjmentes.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A többség úgy véli, hogy a hitelek ma már szükségszerűek, a devizanem, árfolyamkockázat és THM fogalmakat azonban alig ismerték a megkérdezettek, így nem meglepő, hogy a többség képtelen kockázati szempontból megkülönböztetni a termékeket.
A vizsgált pénzügyi szolgáltatások közül a nyugdíjpénztárak voltak a legkevésbé ismertek mindkét korcsoportban.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Támadás ért egy iraki katonai bázist - Izraelt gyanítják az akció mögött
- Újabb veszélyes fegyverkísérleteket hajtott végre Észak-Korea
- Sikeres küldetés után tér haza a német flotta legjobb hadihajója - videó
- Dohányosokat kérdeztek, érdekes dologok derültek ki
- Golovin Vlagyimir: több fontos területen is nagyot fejlődött a női kéziválogatott
- Az újságírókat sem kíméli az ukrajnai háború