A lakossági hiteleken belül nőtt a szabad felhasználású, és a gépjármű-hitelek aránya is. Ez utóbbi annak ellenére, hogy az autópiac stagnál, hiszen a Belügyminisztérium adatai szerint az első félévben összesen 105 389 új járművet helyeztek forgalomba, derül ki a PSZÁF felügyelt szektorokról szóló 2006 első féléves jelentéséből.
A lakossági hiteleken belül nőtt a szabad felhasználású, és a gépjármű-hitelek aránya is. Ez utóbbi annak ellenére, hogy az autópiac stagnál, hiszen a Belügyminisztérium adatai szerint az első félévben összesen 105 389 új járművet helyeztek forgalomba, derül ki a PSZÁF felügyelt szektorokról szóló 2006 első féléves jelentéséből.
A növekedésnek, amelynek valószínűleg nem lesz folytatása, több lehetséges oka is van. Az autópiac jelenleg nagyon telített, közel 700 kereskedővel a piacon. Az új akciós csomagok sokkal magasabb kockázatot hordoznak, mint a 3-4 évvel ezelőttiek. Pár évvel ezelőtt 40 százalékos önerőre volt szükség, míg ma van ahol ez 20 %, de akad ahol önerő nélkül is elvihetők az autók. Ugyanígy, ma már előfordulnak 120 hónapnál is hosszabb futamidejű hitelek.
A hitelező kockázatát tehát növeli, hogy egy ilyen konstrukcióban az ügyfél tőketartozása évekig magasabb, mint az eszköz piaci értéke. Ha visszavételre kerül sor, a gépjárművet várhatóan 2-3 hónap alatt tudják értékesíteni.
A pénzügyi vállalkozások előtt több út áll a jövőben várható csökkenés kivédése ellen. Az egyik lehetőség a PSZÁF jelentése szerint, hogy új termékeket vonnak be a portfolióba, vagy határon túl próbálnak meg terjeszkedni (a lehetséges célországok: Horvátország, Csehország, Szlovákia, Románia). A másik lehetőség, hogy az autókerekskedőket kapcsolják ki a folyamatból. A termékeket ekkor a pénzügyi vállalkozás a saját fiókjaiban tudja értékesíteni, vagy a Magyar Autóklubbal is köthet szerződést. A szakértők becslése szerint évente 50-60 ezer gépjármű adás-vétele történik a szabadpiacon, s ezen tranzakciók mintegy 30-50 százalékánál merül fel hiteligény.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








