A világ legnagyobb kiskereskedelmi láncaiban a második világháborút követően alakult ki egy olyan gyakorlat, miszerint egy meghatározott díj és egy bizonyos százalékos előleg fejében félretették a vevőnek a kiválasztott terméket egy ideig. Ennek vet most véget a világelső Wal-Mart, versenytársai azonban némiképp másképp gondolkodnak...
A Wal-Mart indoklása szerint a mára elavulttá vált szolgáltatást rendkívül kevesen vették igénybe, hiszen a hitelkártya elterjedése és a társadalom azonnali kielégülésre való törekvése megásta ennek sírját. A Wal-Mart illetékese a hitelkártyát az első koporsószegként aposztrofálta, amikor egy interjúban a félretétel megszűnéséről beszélt.
Ma már szinte bárki kaphat hitelkártyát, a kiskereskedelmi láncok pedig a saját márkás kártyák elterjedését ösztönzik (ezt tapasztalhatjuk itthon a Tesco esetében is). Az üzleteknek egyébként a forgási sebesség szempontjából is fontos, hogy az áru elkerüljön az üzletekből, ne kelljen félretéve tárolni, hiszen ennek közvetlen költségei is vannak, arról nem is beszélve, hogy esetleg egy olyan vásárló kénytelen üres kézzel távozni, aki azonnal kifizette volna a terméket, mivel mind félre lett téve.
A Sears és a Kmart illetékesei szerint azonban a szolgáltatás nem szűnhet meg teljesen, ők nem is tervezik ennek eltörlését, hiszen tapasztalataik szerint a vásárlók a magasabb értékű árucikkek esetén szívesen élnek ezzel a lehetőséggel. A Kmart esetében egyébként 5 dolláros egyszeri díj és a vételár 10%-ának befizetése mellett 8 hetet kap a vevő a fennmaradó összeg kifizetésére.
A Kmart-nál kiemelték, hogy a szolgáltatás bizonyos esetekben praktikus is lehet a vevőknek, hiszen például a karácsonyi ajándékokat nem kell otthon rejtegetniük, ráérnek az utolsó pillanatban elhozni őket. A legfrissebb kutatások azonban azt igazolják, hogy egyre inkább az utolsó pillanatra halasztjuk vásárlásainkat, így gyakorlatilag valóban elavulttá válhat a második világháború után elterjedt szolgáltatás.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








