Varsóból futott be a Szegedi Vadaspark legújabb lakója. A karantén után végre elfoglalhatta helyét a fiatal kea.
Sokk a hazai fürdővárosban: bezárták a Hévízi-tó központi részét, súlyos problémák a háttérben
Még március közepén azonnal be kellett zárni a hévízi tófürdő ikonikus épületét, ugyanis komoly statikai problémák akadtak a létesítménnyel. Hogy mihamarabb újra lehessen fürdeni, mostanra egy alternatív megoldást dolgoznak ki.
Még idén március 18-án zárták be a Tófürdő központi főépületét, ami azóta sem nyitott ki. A város legutóbbi közmeghallgatása során felvetődött, hogy mivel ez az épület volt Hévíz egyik turisztikai gyöngyszeme, ezért érzékelhetően csökkent a szálláshelyek forgalma a bezárás óta, így fontos kérdéssé vált, hogy mi lesz a komplexum sorsa. Hétfőn a Szent András Reumakórház és Gyógyfürdő közleményben tudatta, hogy az épületet kivizsgáló szakértői jelentés megállapítása szerint az épület szerkezetének statikai állapota nem teszi lehetővé, hogy a továbbiakban vendégeket fogadjon a főépület.
A Hévízi Szent András Reumakórház és Gyógyfürdő közleményében azt is megerősítette, hogy a tó vize továbbra is kifogástalan, meleg, és gyógyhatása töretlen. A strand, a büfék, az öltözők és a Festetics Fürdőház wellness részlege zavartalanul működik. A fürdőzés tehát nem állt meg – csupán a tavon található ikonikus „A” épület és „B” terasz került véglegesen kizárásra a használatból.
A központi fürdőépület 2005-ös átépítésekor korszerű megoldásokat alkalmaztak, ám a különleges szerkezeti kialakítás miatt már 2008-tól rendszeresen figyelték annak állapotát. Bár az első vizsgálatok nem mutattak aggodalomra okot, a 2023-as és különösen a 2025-ös év eleji mérések (pl. LIDAR, GEOPHONE, 3D modellezés) már súlyosabb problémákat jeleztek.
A fürdő a megoldást abban látja, hogy a komplexum új, ideiglenes Szigetfürdő kialakítását tervezi, amely fedett élményt nyújtana addig is, amíg a hosszabb távú felújítási vagy újjáépítési projekt el nem készül. Három tanulmányterv már készen áll, jelenleg a hatósági egyeztetések zajlanak. A kórház vezetése kiemelte: céljuk továbbra is az, hogy a látogatók biztonságban, nyugalomban és teljes értékű élményekkel tölthessék idejüket Hévízen.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








