Visszafordíthatatlan pusztulás szélén áll a mikei kastély, amelynek megmentésére már nincs esély a helyi önkormányzat szerint.

Valami készülődik: újabb házakat bontottak le a forgalmas kereszteződésben. Megkezdődött a Vámospércsi út kapacitásbővítésének előkészítése Debrecenben.
A Vámospércsi út és a Budai Nagy Antal utca találkozásánál május első napjaiban két épületet is elbontottak Debrecenben, köztük egy évtizedek óta üresen álló, romos házat. A bontások nem önmagukban történtek: ezek már a Vámospércsi út kapacitásnövelését célzó fejlesztés részei, amelynek első üteme a Hétvezér utca – Faraktár utca – Budai Nagy Antal utca kereszteződésének teljes átépítését célozza - írta a Heon.hu.
A beruházás az Építési és Közlekedési Minisztérium megbízásából, a város több nagy forgalmú csomópontjának átépítésével együtt valósul meg. A projekt részeként minden irányból külön jobbra kanyarodó sávokat alakítanak ki, megújul a közműhálózat, valamint 261 méteren átépítik a Zsuzsi Erdei Vasút pályáját is.
Nem ez az első bontás a környéken: már januárban is elbontottak egy épületet a Hétvezér utca sarkán. A debreceni polgármesteri hivatal korábban azt közölte, hogy a munkálatok 2025 második negyedévében indulhatnak, a kivitelezésre 18 hónapot terveztek.
Mint kiderült, a csomópont régóta problémás gócpontja a városi közlekedésnek: a jelenlegi útszakasz gyenge áteresztőképessége, a kerékpáros és gyalogos infrastruktúra hiányosságai, valamint a szűk látótér miatt rendszeresek a balesetveszélyes helyzetek. Az átépítés célja, hogy a 48-as főutat és a keleti városrészt tehermentesítve javítsa a közlekedésbiztonságot és az áteresztőképességet – különösen a Románia felől érkező egyre növekvő forgalom tükrében, amelyet a schengeni övezet bővítése is felerősített.
-
Fizetési sávok Magyarországon: Mi az elképzelés és mi a valós kép? (x)
Mennyit keresnek valójában a magyarországi szakmákban? Fizetési sávok, KSH-adatok és a No Fluff Jobs Salary Guide 2025 mutatják a valós képet.


