A bakonyi fenyőültetvényes, Jandala Attila tanácsaival most megtudhatjuk, hogyan tarthatjuk hosszabb ideig frissen a fákat, és mire érdemes figyelni a vásárláskor.
Elképesztően lecsökkent a Magyarországon betakarított krumpli mennyisége az utóbbi egy évtizedben. Mégis mi történik a hazai kertekben?! Erre kereste a választ az Agrárszektor.
Elképesztően lecsökkent a Magyarországon betakarított krumpli mennyisége az utóbbi egy évtizedben, ha pedig a 2000-es évek előtti számokat nézzük, még rosszabb képet fest a dolog. 1992 óta nézve, a legtöbb burgonyát 1996-ban takarították be hazánkban, 1,3 millió tonnát, és ezt követően indult be a csökkenés. A következő években még 1 millió tonna felett volt a betakarított mennyiség, ám 2000-ben komoly zuhanás történt, ami azóta is folyamatosan tart. 2023-ban már csak 216 ezer tonna krumpli termett a magyar földeken, ami habár a 2022-es 199 ezer tonnához képest növekedést jelent, nem sok mindenre elég. 2014-ben volt még egy nagyobb, 567 ezer tonnás kiugrás a termésmennyiséget tekintve, ám azóta évről évre egyre rosszabb a helyzet írta az Agrárszektor.
Nincsenek könnyű helyzetben a magyar burgonyatermesztők
A magas energiaárak mellett az emberi munkaerő hiánya is jelentősen hátráltatja a vetőburgonya-előállítókat Magyarországon, és jellemzően kevesen vállalkoznak vetőburgonya-előállításra, mert nagy szaktudásra van szükség ezen a területen. Étkezési burgonya-fronton sem jobb a helyzet, a fajták megismertetése ugyanis nagyon lassan halad az előállítók között, sokkal több rezisztens fajta ültetésére lenne szükség. Mindezek mellett a tárolási kapacitás, az öntözés, illetve a szervezett piac hiánya is jelentősen nehezíti az ágazat munkáját
- hangsúlyozta a hatóság.
Az Agrárszektor cikke itt olvasható!
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








