Bár az EU a hírek szerint eltörli a belső égésű motoros autók 2035-től tervezett tilalmát, Németországban komoly vita kíséri a döntést.
A DataHouse előzetes adatai szerint a hazai használtautó-piacon 72 500 személygépkocsi cserélt gazdát augusztusban, ami 2,9 százalékkal haladja meg a tavaly augusztusi szintet.
Míg 2023 első félévében az adásvételek száma gyakorlatilag végig elmaradt az előző év hasonló időszakának adataitól, az utóbbi két hónapban a piac már felülteljesítő volt tavalyhoz képest. Amennyiben azonban a fokozatosan emelkedő trend fennmarad év végéig, az első féléves elmaradás ellenére a belföldi személyautó-átírások száma éves szinten közel kerülhet a tavalyi 825 ezres rekordértékhez is – mutat rá Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója.
Az előző két hónap adatai akár egy trendforduló kezdetét is jelenthetik, ez azonban bizonyossá csak a következő hónapokban válhat. Továbbra is jelen vannak ugyanis a piacon az élénkülést akadályozó tényezők: a lakossági reálkeresetek szintje egyelőre nem tudott nőni a csak nehezen enyhülő infláció miatt, és a magas kamatok továbbra is visszafogják a részben hitelből finanszírozott vásárlásokat. Egyelőre a használtautó-import és újautó-eladások is beragadtak egy viszonylag alacsony, havi 9-9 ezres szinten, ami szintén visszafogja a hazai használtautó-piac aktivitását.
– közölte Halász Bertalan.
Az alsó-középkategóriás személyautók és a kisautók a legkapósabbak
A magyarországi használtautó-piacon leggyakrabban alsó-középkategóriás személyautók, illetve kisautók cserélnek gazdát, előbbieknek 29, utóbbiaknak 22 százalék volt az aránya az első három hónapban. Az alsóközépkategória legnépszerűbb modelljei az Opel Astra, a Ford Focus és a Volkswagen Golf. A kisautók listáját magasan a Suzuki Swift vezeti, amelyet az Opel Corsa és a Volkswagen Polo követnek. A leggyakoribb modellek között a felső-középkategória a Volkswagen Passattal, a BMW 3-as szériával, és a Skoda Octaviával képviselteti magát. A legtöbb ügyletre – az összes adásvétel 35,3 százalékára - a fővárosban és Pest megyében került sor.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Miközben a használtautó-piacon 2023 első nyolc hónapjában gazdát cserélő 548 300 személyautó mennyisége több mint 3 százalékkal maradt el az előző év hasonló időszakában regisztrált 565 800-as értéktől, az importált használt autók száma ugyanebben a periódusban 70 900 darab volt, ami közel 21 százalékkal múlja alul az egy évvel korábban mért 89 500-as értéket.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








