Lakiteleken idén majdnem véget ért Cseh Rózsa hagyományos adventi díszkivilágítása.
Borzalmas károkat okozhat, de itt a megoldás: sok háztartásnak jelenthet segítséget a Lidl
A Lidl Magyarország tavaly tavasszal indította el a használt sütőolaj-visszagyűjtő kezdeményezését, melynek keretében a vásárlók ingyenesen és biztonságosan adhatják le az áruházaknál kihelyezett gyűjtőedényekben a szelektíven gyűjtött használt sütőolajat, illetve zsiradékot. Az elmúlt egy évben a vállalat folyamatosan bővítette a gyűjtőponttal ellátott áruházainak számát, így jelenleg 120 üzletnél van lehetőség az elkülönített gyűjtésre.
A használt sütőolaj és zsiradék rendkívül ártalmas és veszélyes lehet a környezetre. A lefolyóba öntve károsítja a csatornahálózatot, nehezíti a szennyvíztisztítást, a természetbe jutva szennyezi vízbázisainkat, a kommunális hulladékba helyezve nehezen lebontható anyagként jelenik meg. Megfelelő eljárással kezelve azonban 100%-ban hasznosítható, nagyon fontos ezért, hogy szelektíven gyűjtsük és adjuk le az erre kijelölt gyűjtőszigeteken. A visszagyűjtést segíti a Lidl Magyarország is, a vállalat már 120 áruházánál biztosít tárolóedényeket a vásárlók számára. A szolgáltatás kedvező fogadtatását mutatja, hogy az indulás óta csaknem 30 tonna fáradt sütőolajat és használt zsiradékot helyeztek el a tárolókban.
Az áruházlánc számára kiemelten fontos a felelős hulladékgazdálkodás és a körforgásos gazdaság előmozdítása. „REset Plastic stratégiánk részeként többek között azon is dolgozunk, hogy 2025-ig saját márkás termékeink csomagolásának 100%-át maximálisan újrahasznosíthatóvá tegyük. Fontosnak tartjuk a vásárlók támogatását is a szelektív hulladékgyűjtésben, a jelenleg 120 áruházunknál elérhető használt sütőolaj díjmentes és biztonságos visszagyűjtésének biztosításával a fenntarthatóbb hulladékkezelés előmozdításához szeretnénk hozzájárulni” - mondta Tőzsér Judit, a vállalat kommunikációs vezetője.
A tárolóedények az üzletek bejáratainak közelében, frekventált helyeken találhatóak, melyekben leadható használt sütőolaj és zsír, vaj, margarin és lejárt szavatosságú étolaj is.
A leadás nagyon egyszerű, mindössze annyit kell tenni, hogy a műanyag palackban tárolt kihűlt olajat vagy zsiradékot az edény nyílásába dobjuk. A szelektálás minősége nagyon fontos a hasznosíthatóság miatt, ezért ügyelni kell arra, hogy más anyag, például motorolaj, kenőolaj, egyéb folyadék vagy hulladék ne kerüljön a tárolóba, ezeket tilos beledobni.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








