Eladó a kővágóörsi MOZI étterem – Olga konyhája, egy olyan hely, amely hosszú éveken át nemcsak vendégeket, hanem törzsvendégeket nevelt, és stabil pontja volt a...
Sokan megcsodálják a Horváth család kertjében álló fát, amely egy hétméteres chilei araukária. Ez a fenyőfajta általában nem nő meg ekkorára Magyarországon.
A Vas megyei Püspökmolnári ékessége az a ritka fenyő, amely egy hétméteres chilei araukária, és csak nagyon ritkán nő meg ekkorára Magyarországon. A Horváth-család tizennyolc éve vette a különleges fenyőfélét, akkor alig volt ötven centiméter magas, írta a Vaol. A különleges fenyőfajta magyarországi életét – a kedvezőtlen időjárási körülmények és a fagyok miatt – a szakértők nem becsülik túl hosszúra.
Horváthék a fenyőt eddig minden évben feldíszítették karácsony előtt, erre az idén még nem került sor. Hol az időjárás, hol valamilyen elfoglaltság szólt közbe - mesélték a megyei lapnak. Tavaly 105 méternyi izzósor került a fára, ebből is látszik tekintélyes mérete.
Amíg kisebb volt a fa, a téli hidegben náddal, kartonpapírral takartuk be, hogy ne legyen baja. Ma már ez nem kivitelezhető a magassága miatt, de úgy tűnik, az évek során hozzászokott a hazai klímához. Évente 30-40 centit nő, felfelé is nyúlik, terebélyesedik is
– közölte a különleges fenyő tulajdonosa.
Dél-Amerikából származik ez a rendkívül karakteres habitusú örökzöld, tűlevelű díszfa.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A chilei araukária – ahogy neve is mutatja – Dél-Amerikában őshonos, főként Chilében és Brazíliában. De már itt is kevés van belőlük, hiszen nagy részüket kiirtották. Európába a 18. század végén jutott el ez a fenyőféleség, Archibald Menzies skót növénygyűjtő jóvoltából, aki öt magot csíráztatott ki a hazafelé tartó hajóúton. A kis csemetékből Európában hamarosan szenzáció lett.
A fa termése ehető, magjai pörkölve a legfinomabbak, állítólag ezért is szerették annyira az araukán indiánok.
Különlegessége, hogy tényleg lassan növekszik, hazánkban a 5-10 méteres magasságot éri csak el napos, félrányékos helyre ülteve. Kissé fagyérzékeny, így csak az enyhébb teleket vészeli át, védett, melegebb fekvésű területre érdemes kitenni (télen tövét takarni kell a téli fagyok elleni védelem érdekében).
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








