A kávéfogyasztás egészségmegőrző hatásait számos kutatás igazolta, köztük a Semmelweis Egyetemé is. Nem mindegy azonban, hogyan fogyasztjuk az italt.
Tavasszal már beszámoltunk arról, hogy Magyarország komoly szerepet játszik a Nespresso gyártási és újrahasznosítási munkafolyamataiban. A globális piac egyik legnagyobb szereplőjének számító gyártó új, Vertuo készülékeit Sárváron, a Flextronix gyárában készítik. Az üzemben gyártott főzőket a világ 30 országában forgalmazzák. A használt kapszulákat pedig Debrecenben dolgozzák fel.
Változik a kávékultúra
A cég kutatásai alapján a magyar kávéfogyasztók továbbra is az espresso kávékat kedvelik leginkább, de 84%-uk önt a kávéjába tejet vagy tejszínt, és 85%-a édesíti azt. Mi magyarok a reggelt egy erős feketével indítjuk ugyan, de a nap folyamán elfogyasztott többi kávét már inkább tejjel isszuk.
Ezért nem meglepő, hogy a hazai vásárlók körében nagy népszerűségnek örvendenek az espresso típusú kapszulák, beleértve a Nespresso első organikus kávéját, a Vertuo Peru Organicot is. Ezen felül közkedveltek a kimondottan tejeskávékhoz tervezett, valamint az ízesített Barista Creations kapszulák is.
Az elmúlt húsz évben nagy változáson ment keresztül a magyar kávékultúra: a koffeintartalmon túl egyre fontosabbá válik az ital élvezeti értéke, és a fogyasztók előszeretettel kísérleteznek különböző kávéstílusokkal. A hazai fogyasztók egyre tudatosabbak mind a kávé minőségét, mind a fenntarthatóságát tekintve.
Csúcstechnológiát gyártanak Sárváron
A Vertuo készülékeket Sárváron, a Flextronix gyárában készítik. Az üzemben gyártott főzőket a világ 30 országában forgalmazzák.
A Magyarországon készülő Vertuo kávégép innovatív vonalkód leolvasó rendszere és "Centrifusion" névre keresztelt technológiája lehetővé teszi, hogy a különböző csészeméretek és kávéstílusok széles választékát készítsék el otthonukban mindössze egyetlen gombnyomásra. A rendszer a legmagasabb fenntarthatósági elvárásoknak is megfelel mind a kávé beszerzését, mind a környezetbarát csomagolását tekintve.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
"Rendkívül elégedettek vagyunk a Vertuo teljesítményével minden országban, ahol jelenleg forgalmazzuk ezt a rendszert. A kiegészítők közül népszerűek az üvegcsészék, a termobögrék és az új Carafe kancsó is" - mondta el a HelloVidéknek Rezsdovics Kata, a Nestlé Hungária marketing menedzsere.
A szakember hozzátette: a Nespresso kávéinak több mint 93 százalékát a Nespresso AAA Sustainable Quality™ Program keretében szerzik be, amit 2003-ban indítottak útjára az Esőerdő Szövetséggel közösen, hogy egyszerre biztosítsák a minőségi kávét, a fenntarthatóságot és a termelők jólétét.
A Nespresso kapszulákhoz kialakított, már meglévő újrahasznosítási rendszerrel a Vertuo kapszulákat is újrahasznosítják, méghozzá Debrecenben: a hajdúsági megyeszékhelyen dolgozzák fel újra az alumíniumot és a zaccot.
Címlapkép: Nespresso
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








