Orosz Tibor érdekvédő az útdíj-megállapodás kapcsán arról beszélt: a fuvarozók nem adtak felhatalmazást, és nem fogadták el a kormány ajánlatát.
Manapság már főképp üvegházban termesztett paprikát és paradicsomot lehet vásárolni a boltokban, hívta fel a figyelmet az InfoRádióban Ledó Ferenc, a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke.
Az elmúlt időszakban arról lehetett olvasni, hogy 70-80 százalékkal is drágulhat a paradicsom és a paprika, ám a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke szerint az első félévet nézve az áremelkedés nem pontosan így történt.
Az első félévben a paradicsom a tavalyi árszint körül mozgott, talán a koktél volt egy kicsit drágább, igaz, az utolsó három-négy hétben aztán drasztikus áremelkedés történt az étkezési paradicsom piacán. A paprikánál eddig olyan 20-25 százalék körüli áremelkedés tapasztalható. Az első hét hónapot nézve nem a megjósoltak alapján történt az áremelkedés.
– mondta el Ledó Ferenc.
Ledó Ferenc kiemelte, hogy elsősorban üvegházban termett paprikát és paradicsomot lehet vásárolni a piacokon.
Az étkezési paradicsom 90-95 százaléka üvegházból származik, annak ellenére, hogy a házi kertekben és a piacokon még jelen van a szabadföldi, de például az áruházláncokba szabadföldit már nem szállít be senki.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
– mondta a szakember, aki hozzátette, hogy a paprika esetében ez 80-85 százalék.
Ennek az az oka, hogy idén jóval kisebb területen folyt a termesztés, mivel a munkaerőhiány miatt nincs, aki leszedje a zöldséget. Ledó Ferenc szerint az elmúlt hónapok időjárása sem kedvezett a növénynek.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








