A bakonyi fenyőültetvényes, Jandala Attila tanácsaival most megtudhatjuk, hogyan tarthatjuk hosszabb ideig frissen a fákat, és mire érdemes figyelni a vásárláskor.
Monostori Ferenc szobrászművész 12 nagyméretű homokszobra várja péntektől a látogatókat a Pest megyei Tinnyén.
Idén 1848 kiemelkedő alakjait mintázta meg Monostori Ferenc, aki immár ötödik éve készít homokszobrokat a település futballpályája melletti területen.
Külföldön számos országban tartanak nagyszabású homokszobor-fesztiválokat, ahol akár hetekig is dolgoznak az alkotók
- mondta Monostori Ferenc, hozzátéve, hogy a szobrok nagyon népszerűek világszerte, az emberek szívesen fotózkodnak velük. Ezért is született meg a gondolat, hogy a számos külföldi helyszín után, ahol az évtizedek alatt kiállított, Magyarországon is hasonlót hozzon létre.
Az idei kiállítás az aradi vértanúk halálának 170. évfordulója kapcsán született egy pályázatra, és A \'48-as Szabadság Kert címet viseli. A szabadtéri tárlatban 12 mű látható, melyek létrehozásában nemzetközi szobrászcsapat segítette.
Monostori Ferenc elmondta azt is, hogy egy-egy portré 2-4 méter magas, de dolgozott már csaknem 18 méteres szobron is húsz szobrásztársával együtt. Ez a 2017-es duisburgi mű Guinness-rekord lett - jegyezte meg.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Egy köbméter homoknak másfél tonna a súlya, egy 2 méteres portré így mintegy 20 tonnát nyom, de a lovascsata-jelenet nagyjából 150 köbméter homokból készült, súlya hozzávetőleg 200 tonna.
A szobrász kiemelte, hogy a közvélekedéssel ellentétben ez nem strandművészet. A homokot ipari döngölővel kalodákban ledöngölik, és ezután lehet faragni. Mindig fentről lefelé kell haladni, ezért nagyon fontos az arányok pontos ismerete. A kész szobrot vízbázisú ragasztóval rögzítik, amitől időjárásálló lesz. Hozzátette, hogy az alkotások az első fagyokig maradnak épek, a végeredményt tehát csak pár hónapig láthatja élőben a közönség, "de éppen az a szép benne, hogy múlandó, egyszeri és megismételhetetlen". Az idei tárlat a Nemzeti Kulturális Alap (NKA) támogatásával jött létre, és ingyenesen látogatható, várhatóan októberig.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








