Vegyes képet mutat az építőipar teljesítménye 2025 októberében a Központi Statisztikai Hivatal friss adatai alapján.
A Portfolio által szervezett Vállalati Energiamenedzsment 2024 konferencián adott elő Yolanda Garcia Mezquita, az Európai Bizottság Energiapiaci Főigazgatósága Energia Platform akciócsoportjának szakértője. Garcia többek között az EU energiapiacának hosszú távú kilátásairól beszélt - a szakember egyebek mellett rámutatott, hogy 2040-ig bezárólag vélhetően drasztikusan be fog zuhanni az EU földgázfelhasználása.
Dr. Yolanda Garcia Mezquita az Európai Bizottság Energiapiaci Főigazgatóságán az Energia Platform akciócsoportban dolgozik, és annak az egységnek a vezetője, amely a tagállamokkal, illetve az Energiaközösséggel tartja a kapcsolatot. A szakember előadásának legfontosabb gázpiaci előrejelzése talán az volt, hogy 2040-ig a földgázfelhasználás 2021-hez képest közel 80 százalékkal fog csökkenni az eu-ban. Ennek következtében a blokk importfüggősége a 2019-es 61 százalékról 2030-ig 50 százalékra, 2040-re pedig mindössze 26- 34 százalékra csökkenhet.
Ezen felül a kontinens számára rendkívül fontos gázellátási forrássá vált cseppfolyósított földgázról is beszélt, ezzel kapcsolatban arra lehet számítani, hogy a 2025 elejére beérő, jelentős kapacitás megjelenésének köszönhetően csökkenés várható a földgáz árában.
A villamosenergia-árak vélhetően lekövethetik a gázárak alakulását, tette hozzá a szakember.
A versenyképességi kilátásokkal kapcsolatban pedig Garcia rámutatott, hogy a villamos energia ipari kiskereskedelmi ára 2021 és 2023 között átlagosan 2-3-szor alakult magasabban az EU-ban, mint az USA-ban, míg az előző évtizedben ennél jóval alacsonyabb volt a különbség (1,5-2x).
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A hosszabb távú klímavédelmi tervekkel kapcsolatban pedig rámutatott, hogy bár a tagállamok növelik a megújuló energiaforrások arányát és csökkentik az energiafogyasztást, továbbá erőfeszítéseket tesznek az uniós energiarendszer biztonsága érdekében, de az ÜHG-gázok kibocsátása, a megújuló energiaforrások és az energiahatékonyság tekintetében van egyfajta hozzáállásbeli, ambícióbeli szakadék a tagországok között, aminek az áthidalására van szükség.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








