Virovácz Péterre való beszélgetésben nemcsak a 2025-ös év fő tanulságait vettük végig, hanem részletesen elemeztük a 2026-os kilátásokat is.
A lakosság állampapír-befektetés felé való terelése a célja egy új kormányintézkedésnek. A szerda este a Magyar Közlönyben megjelent döntés kötelezően előírja a pénzintézetek számára, hogy egy évben legalább egy alkalommal értesítést kell küldeniük arról az ügyfeleknek, hogy mekkora hozamot érhetettek volna el az állampapírral.
A szerda este megjelent 209/2023. (V. 31.) kormányrendelet ugyanis kimondja, hogy a pénzügyi tudatosság fejlesztése érdekében a magyarországi székhelyű hitelintézeteknek 2023. október 1. és 2023. december 31. napja között egy alkalommal figyelemfelhívó értesítést kell küldeniük a náluk bankszámlaszerződéssel rendelkező természetes személyek számára - számolt be róla a Portfolio.
Ebben a figyelemfelhívó értesítésben a hitelintézet számítással, áttekinthető táblázatos formában bemutatja, hogy a meghatározott referencia-időszakban mekkora hozamot érhetett el, aki 100 000 forintért, 500 000 forintért és 1 000 000 forintért a magyar állam által kibocsátott, magánszemélyek által is megvásárolható állampapírt vásárolt vagy jegyzett és folyamatosan tartott.
A figyelemfelhívó értesítésben a 2022. október 1-jén a legutoljára kibocsátott és vásárolható vagy jegyezhető Diszkont Kincstárjegy, a lakossági állampapírok vonatkozásában a Kincstári Takarékjegy és Bónusz Magyar Állampapír állampapírok közül állampapírtípusonként legalább egy állampapírba történő befektetéssel elérhető hozam bemutatása szükséges.
A hitelintézet a figyelemfelhívás során az említett összegek esetében számítással bemutatja azt is, hogy a Magyar Nemzeti Bank által közzétett, aháztartások által elhelyezett forintbetétek átlagos évesített kamatlábával azügyfél mekkora kamatot érhetett volna el. A rendelet alapján felhatalmazást kap az általános politikai koordinációért felelős miniszter, hogy a figyelemfelhívó értesítés formáját és tartalmát – a pénz-, tőke- és biztosítási piac szabályozásáért felelős miniszterrel egyetértésben – rendeletben határozza meg.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








