Növekvő forgalomban csökkent a héten a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) részvényindexe, a BUX 45 396,33 ponton zárt pénteken, ami 1249,08 ponttal, 2,68 százalékkal alacsonyabb, mint egy...

Egy helyet javítva a magyar Mol a harmadik helyre lépett előre a listavezető lengyel PKN Orlen és a második cseh Skoda mögé a régiós vállalati toplistán - derül ki a Coface hitelbiztosító csütörtökön ismertetett CEE Top 500 kiadványából.
A régiós nagyvállalatok tavalyi adatai alapján összeállított listáját továbbra is a lengyel PKN Orlen vezeti, amely az előző évhez képest 52 százalékkal 28,572 milliárd euróra növelte forgalmát. A cseh Skoda Auto is megtartotta második helyét, 17 milliárd eurós összeggel. Az árbevételét 48 százalékkal növelő magyar Mol lett a harmadik, 16,142 milliárd euróval. Az első tízben még egy magyar vállalat, az MVM kapott helyet 7,722 milliárd eurós forgalmával, ami 55 százalékos éves emelkedés.
A régió legnagyobb vállalatai 2021-es rangsorolásának eredményei azt mutatják, hogy a vállalkozások azonnal profitálni tudtak a gazdasági fellendülésből - magyarázta Jaroslaw Jaworski, a Coface közép- és kelet-európai vezérigazgatója a közleményben. Az 500 vállalat összforgalma 26,9 százalékkal 842 milliárd euróra ugrott. Az összesített nettó nyereség csaknem megduplázódott 2020-hoz képest, 41 milliárd euróra. Emellett az 500 vállalat 2,2 millió embert foglalkoztatott, ami 1,3 százalékkal több az előző évinél. Belföldön a közép- és kelet-európai gazdaságok a szilárd belső keresletből profitáltak.
A régió legnagyobb vállalatai elsősorban az olaj- és gáziparban, az autóiparban és szállítmányozásban, valamint a kereskedelemben érdekeltek. Ezek a cégek adták a listán szereplő vállalatok árbevételének 53 százalékát. 2021-ben minden ágazatban nőtt a forgalom, ami az erősödő kereslet mellett a bázishatásnak, azaz az előző évi gyengébb teljesítménynek köszönhető - derül ki a Coface összeállításából.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.
Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!
A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.
-
Alapanyagtól a vásárlóig: így áll a fenntarthatósághoz a piacvezető kiskerlánc
A Lidl Magyarország a környezettudatosság mellett érvel.
- Kijev nyugtat az amerikai "szuperfegyverekkel" kapcsolatban
- Lehet készülni, némileg felforgatják a Szegedi Tudományegyetem képzéseit
- Tőkeprogramot indít a vállalatok beruházásainak támogatására a kormány - a nap hírei
- Újabb engedmény a kínai születésszám emelésére: házasság nélkül is jöhet a gyerek
- Felőrölte az emberhátrányban záró Újpestet a Ferencváros - eredmények, tabella
- Ferenc pápa: meg kell állítani a világ önpusztítását
Digital Transformation 2023
Sustainable Tech 2023
Biztosítás 2023


