A kutatók közösségi bejegyzésekből is azonosítottak albínó siklókat – egy fotó akár tudományos felfedezést is érhet.
Legalább 1990 óta példátlan helyzet állt elő azzal, hogy idén kevesebb kukorica termett Magyarországon, mint amennyi a belföldi igényeket fedezné. Most viszont ez a helyzet – írja a 24.hu.
A portál információi szerint egy átlagos évben 4-4,5 millió tonna a hazai szükséglet, jobb években ennek duplája szokott megteremni. A leggyengébbnek bizonyult 2012-es évben is 4,7 millió tonnát takarítottak be. Raskó György egykori földművelésügyi államtitkár, mezőgazdasági nagyvállalkozó úgy látja, idén 4 millió alatt lesz a megtermelt mennyiség, akkora sokkot kaphattak a növények a hőségben, hogy nem tudtak kiteljesedni a csövek.
Mezőgazdasági Termelők és Szövetkezők Országos Szövetségének főtitkárhelyettese, valamint a Magyar Gabonafeldolgozók, Takarmánygyártók és Kereskedők Szövetségének főtitkára is 2,8–3,6 millió tonna közötti becsléseket említett. Raskó György szerint a takarmánygyártók, legalábbis a nagyobbak Ukrajnából szerzik be a kukoricát, mert jó a minőség, és jobb az ár, mint a magyar termelők esetében. A hazai gazdák által kért 150-160 ezres tonnánkénti árral szemben mindössze 130 ezer forint forintért juthatnak hozzá a terményhez.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








