A FIFA új, legfeljebb 60 dollárba kerülő belépőszintű jegykategóriát vezet be a részt vevő csapatok szurkolói számára.
Ezért ilyen brutális itthon a drágulás: majdnem másfélszeresére nőttek ezek a költségek tavaly óta
2022 augusztusában az ipari termelői árak átlagosan 43,4%-kal nőttek az egy évvel korábbihoz képest. A belföldi értékesítés árai 66,6, az exportértékesítésé 31,6%-kal magasabbak voltak. A belföldi értékesítés árainak gyorsabb ütemű növekedését a jelentős drágulást realizáló energiaipar nagyobb részaránya okozta. Az energiaárak meredek emelkedése mellett az alapanyagok drágulásának és a forint gyengülésének is árfelhajtó hatása volt. Az előző hónaphoz viszonyítva a belföldi értékesítés árai 10,3, az exporté 0,9, az ipari termelői árak pedig összességében 4,1%-kal emelkedtek.
2022 augusztusában a 2021. augusztusihoz képest a belföldi értékesítés árai átlagosan 66,6%-kal magasabbak voltak, ezen belül a 62%-os súlyt képviselő feldolgozóiparban 37,7, a 33%-os súlyú energiaiparban (villamosenergia-, gáz-, gőzellátás, légkondicionálás) 144%-kal nőttek. Az ágazatok rendeltetés szerinti csoportjai közül belföldön az energia- és továbbfelhasználásra termelő ágazatokban együttesen 92,2, a beruházási javakat gyártókban 16,9, a fogyasztási cikkeket gyártókban 32,8%-kal emelkedtek az árak.
Az ipari exportértékesítési árak 31,6%-kal magasabbak voltak, ezen belül a 96%-os súlyt képviselő feldolgozóiparban 25,7, a 3,8%-os súlyú energiaiparban – a világpiaci árak drasztikus növekedése következtében – 239%-os volt a drágulás. 2022. január–augusztusban a 2021. január–augusztusihoz képest a belföldi értékesítés árai 45,1, az exportértékesítéséi 23,8, az ipari termelői árak pedig összességében 31,0%-kal emelkedtek.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








