Az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) a korábbi szigorú szabály helyett 3 százalékpontos toleranciasávot vezet be a devizaadósság arányára.
Az InterTicket több mint 20 éve van jelen a magyar piacon, legismertebb terméke talán a helyfoglalási, jegyértékesítési és vezetői információs szoftverekből álló rendszer (maga az InterTicket vagy IT platform), amelyet a cég jelentős előadóhelyek, színházak, fesztiválok, sportrendezvények számára fejlesztett ki. Nem meglepő tehát, hogy a Covid-19 járvány okozta válság érzékenyen érintette a céget. Ugyanakkor az ügyvezető bizakodó az idei évvel kapcsolatban, és noha eddig is több lábon állt a cég, tavaly még inkább a "Covid-álló" új területek felé fordultak. A fejlesztésekhez és a piaci forgalom átmeneti visszaesésének áthidalásához a Hiventures Zrt.-től kapott forrás adott új lendületet.
2020 kihívásokkal teli év volt az InterTicket számára, a rendezvénypiacot rendkívül érzékenyen érintette a járvány okozta gazdasági helyzet. Jobbágy Ervin, az InterTicket ügyvezetője a Pénzcentrumnak elmondta, több mint 20 éve vannak jelen a piacon, a legtöbben pedig talán a helyfoglalási, jegyértékesítési és vezetői információs szoftverekből álló rendszerre asszociálnak a vállalkozással kapcsolatban, amelyet a cég jelentős előadóhelyek, színházak, fesztiválok, sportrendezvények számára fejlesztett ki. Ugyanakkor a tavalyi visszaesést nem drámaian élték meg, inkább igyekeztek meglátni és kihasználni a helyzetben rejlő lehetőségeket.
Az InterTicket eddig sem csupán egy lábon állt: a cég Smart City rendszere kifejezetten a távoli, intenzív kapcsolattartás eszköze, amely az önkormányzatok figyelmébe került nem csak Magyarországon, de más országokban is. A rendszer 2019 óta piacon van, több önkormányzat is használja már évek óta. A másik kiemelt terület, amivel foglalkoznak, a Blockchain-technológia, a felhasználási fázisba érkezett, amelyre a jelenlegi, rendkívüli helyzet még inkább ráirányította a figyelmet.
"Mára a legtöbb nemzetközi nagyvállalat, pénzintézet, valamint kiemelt állami szerv rendelkezik blockchain-stratégiával, amely egyre több konkrét fejlesztési projektekben ölt testet. A harmadik láb, amin állunk, az a jegyrendszerhez szorosan kapcsolódó streaming-rendszer: streaming szolgáltatóknak integrálunk jogosultsági és fizetési megoldásokat" – sorolta az ügyvezető.
Miután 2020-ban az InterTicket Kft. legjelentősebb árbevételét képező területe jelentős visszaesést mutatott, a cég tavaly szeptemberében a Hiventures Zrt.-hez fordult. Az átmeneti, nehezebb likviditási helyzetből való kilábalásra a megoldást a kockázati tőkealap-kezelő KKV Mentőterméke jelentette.
Katona Bence, a Hiventures Zrt. vezérigazgatója a Pénzcentrumnak elmondta, az InterTicket kkv-nak számít, ugyanakkor sok startup tulajdonsággal is fel van vértezve, amely kellő rugalmasságot ad a működéshez, mindemellett csúcstechnológiákat alkalmaz és folyamatosan innovációra törekszik, és mivel a cég megfelelt a Hiventures KKV Mentőtermék paramétereinek, így erről kezdtek el tárgyalni. Már a befektetés kezdeti szakaszában bevonódott az InterTicket számlavezető bankja is, így közös érdekek mentén valósult meg egy egészséges finanszírozási mix, melyhez a tőkefinanszírozás nagyban hozzájárult.
Idén várhatóan már lesznek rendezvények
Jobbágy Ervin alapvetően optimista az idei évvel kapcsolatban, ugyanakkor szerinte komoly problémák jelentkezhetnek majd a legnagyobb rendezvényszervező és jegyértékesítő cégeknél, amelyek üzletpolitikai okokból vouchereket vagy kuponokat bocsátottak a vásárlók rendelkezésére, melyek egy későbbi rendezvény látogatására fordíthatók.
Az elmaradt rendezvényeket várhatóan 2021-ben vagy 2022-ben tartják majd meg, ezekre azonban bevételt épp a kuponok, voucherek miatt nem nagyon fognak tudni realizálni. Görgetnek maguk előtt egy jelentős problémát a promóterek és a jegyértékesítő cégek egy része is, itt komoly átrendeződések várhatók
– mondta az ügyvezető, hozzátéve, Magyarországon már érezni a piac éledezésének jeleit, nagyjából 500-600 rendezvény jegyei érhetők el már az idei évre.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








