Az év első három hónapjában a SZÉP Kártya feltöltések összértéke meghaladta a 109,4 milliárd forintot
Az InterTicket több mint 20 éve van jelen a magyar piacon, legismertebb terméke talán a helyfoglalási, jegyértékesítési és vezetői információs szoftverekből álló rendszer (maga az InterTicket vagy IT platform), amelyet a cég jelentős előadóhelyek, színházak, fesztiválok, sportrendezvények számára fejlesztett ki. Nem meglepő tehát, hogy a Covid-19 járvány okozta válság érzékenyen érintette a céget. Ugyanakkor az ügyvezető bizakodó az idei évvel kapcsolatban, és noha eddig is több lábon állt a cég, tavaly még inkább a "Covid-álló" új területek felé fordultak. A fejlesztésekhez és a piaci forgalom átmeneti visszaesésének áthidalásához a Hiventures Zrt.-től kapott forrás adott új lendületet.
2020 kihívásokkal teli év volt az InterTicket számára, a rendezvénypiacot rendkívül érzékenyen érintette a járvány okozta gazdasági helyzet. Jobbágy Ervin, az InterTicket ügyvezetője a Pénzcentrumnak elmondta, több mint 20 éve vannak jelen a piacon, a legtöbben pedig talán a helyfoglalási, jegyértékesítési és vezetői információs szoftverekből álló rendszerre asszociálnak a vállalkozással kapcsolatban, amelyet a cég jelentős előadóhelyek, színházak, fesztiválok, sportrendezvények számára fejlesztett ki. Ugyanakkor a tavalyi visszaesést nem drámaian élték meg, inkább igyekeztek meglátni és kihasználni a helyzetben rejlő lehetőségeket.
Az InterTicket eddig sem csupán egy lábon állt: a cég Smart City rendszere kifejezetten a távoli, intenzív kapcsolattartás eszköze, amely az önkormányzatok figyelmébe került nem csak Magyarországon, de más országokban is. A rendszer 2019 óta piacon van, több önkormányzat is használja már évek óta. A másik kiemelt terület, amivel foglalkoznak, a Blockchain-technológia, a felhasználási fázisba érkezett, amelyre a jelenlegi, rendkívüli helyzet még inkább ráirányította a figyelmet.
"Mára a legtöbb nemzetközi nagyvállalat, pénzintézet, valamint kiemelt állami szerv rendelkezik blockchain-stratégiával, amely egyre több konkrét fejlesztési projektekben ölt testet. A harmadik láb, amin állunk, az a jegyrendszerhez szorosan kapcsolódó streaming-rendszer: streaming szolgáltatóknak integrálunk jogosultsági és fizetési megoldásokat" – sorolta az ügyvezető.
Miután 2020-ban az InterTicket Kft. legjelentősebb árbevételét képező területe jelentős visszaesést mutatott, a cég tavaly szeptemberében a Hiventures Zrt.-hez fordult. Az átmeneti, nehezebb likviditási helyzetből való kilábalásra a megoldást a kockázati tőkealap-kezelő KKV Mentőterméke jelentette.
Katona Bence, a Hiventures Zrt. vezérigazgatója a Pénzcentrumnak elmondta, az InterTicket kkv-nak számít, ugyanakkor sok startup tulajdonsággal is fel van vértezve, amely kellő rugalmasságot ad a működéshez, mindemellett csúcstechnológiákat alkalmaz és folyamatosan innovációra törekszik, és mivel a cég megfelelt a Hiventures KKV Mentőtermék paramétereinek, így erről kezdtek el tárgyalni. Már a befektetés kezdeti szakaszában bevonódott az InterTicket számlavezető bankja is, így közös érdekek mentén valósult meg egy egészséges finanszírozási mix, melyhez a tőkefinanszírozás nagyban hozzájárult.
Idén várhatóan már lesznek rendezvények
Jobbágy Ervin alapvetően optimista az idei évvel kapcsolatban, ugyanakkor szerinte komoly problémák jelentkezhetnek majd a legnagyobb rendezvényszervező és jegyértékesítő cégeknél, amelyek üzletpolitikai okokból vouchereket vagy kuponokat bocsátottak a vásárlók rendelkezésére, melyek egy későbbi rendezvény látogatására fordíthatók.
Az elmaradt rendezvényeket várhatóan 2021-ben vagy 2022-ben tartják majd meg, ezekre azonban bevételt épp a kuponok, voucherek miatt nem nagyon fognak tudni realizálni. Görgetnek maguk előtt egy jelentős problémát a promóterek és a jegyértékesítő cégek egy része is, itt komoly átrendeződések várhatók
– mondta az ügyvezető, hozzátéve, Magyarországon már érezni a piac éledezésének jeleit, nagyjából 500-600 rendezvény jegyei érhetők el már az idei évre.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Rongálás miatt áll az aluljárót a felszínnel összekötő lift a Határ útnál
- Elfogyott a türelem a határ túloldalán: Burgenland hadat üzent a kormánynak
- Új nevet kap a Nemzeti Múzeum
- Durva kőomlás a magyar turisták kedvenc kirándulóhelyén
- Bejött a papírforma a reformátusoknál
- "Egyelőre nehéz értelmezni" - mondja Török Gábor egy meglepő közvélemény-kutatásról