A korábbi tendenciákhoz hasonlóan idén is az ingyenes hirdetések voltak a legkeresettebbek a használtpiacon, de nagy értékű áruk is szép számmal találtak gazdára.
A forint újabb gyengülési hulláma kihat a fogyasztói árakra is. Mint azt a Pénzcentrum kiszúrta, újabb közkedvelt importőr volt kénytelen árat emelni.
A forint-euró árfolyam május 14-én lépte át a 315 forintos határt, azóta is folyamatosan gyengül. Június 11-én 320, 21-én pedig a 325 forint fölé csúszott, miközben 2018 korábbi hónapjaiban stabilan 310 forint körül mozgott. Június 29-én pedig már 330 forint felett is járt az árfolyam. Ez egy 20 forintos nagyságrendű sávot jelent, amiben a forint eddig mozgott. 2010-ig visszatekintve is gyengült a forint, 2017-ig az éves átlagokat nézve 34 forinttal.
Mint azt múlt héten már megírtuk, a forint gyengülése kihat a fogyasztói árakra, emiatt még a lottó is drágult: az Eurojackpot szelvénye eddig 660 forintba került, múlt pénteken viszont már 680 forintot kell fizetni érte. A Szerencsejáték Zrt-t az árváltozással kapcsolatban a Pénzcentrumnak megerősítette, hogy az Eurojackpot alapjátékának ára a 25. heti euró árfolyam-változása miatt módosult.
A forint gyengülése elsősorban az import termékeket drágíthatja meg. Amennyiben a kereskedők áthárítják az árfolyamgyengülést, akkor elsősorban a tartós fogyasztási cikkek (ezen belül az iparcikkek, új műszaki cikkek) drágulására lehet számítani, de a készletek kisöprése után a ruhákhoz is többért juthatunk hozzá. De a hazai fizetőeszköz mélyrepülése hamar meglátszódhat a külföldről hozott élelmiszerek árán is; legyen szó déli országokból származó - idehaza nem termesztett - zöldségekről, gyümölcsökről, vagy épp olyan közkedvelt cikkekről, mint például az olívaolaj.
Az egyik olívaolaj importálásával foglalkozó magyar vállalkozás, gasztro fanatikusok körében közismert igazioliva olívaolaj-szaküzlet például az alábbi közleményt adta ki hétfő délben:
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A cég Facebook-közlemébnyében azt is hozzátette, hogy nagyon remélik, hogy ezzel még a jófej balek kategóriában maradnak, és bíznak benne, hogy a vásárlók, fogyasztók és függők mind-mind velük maradnak. Az árfolyam mozgás miatt kiemelték:
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








