Korábban indult az idei influenzaszezon, új vírusváltozat is megjelent - erről ír hosszabban Kemenesi Gábor, virológus.
Riasztó, mennyien érzik a "hosszú-covid" tüneteit: ezért vannak rosszul, lehet, ez már sosem múlik el?
Az angliai lakosság közel tizede úgy véli, hogy hosszú Covidban szenvedhet - derül ki egy friss kutatásból. A Southampton-i Egyetem kutatói által végzett elemzés rávilágít a betegség társadalmi egyenlőtlenségeket mélyítő hatására is - tudósított a BBC.
A Southampton-i Egyetem kutatói az NHS England által gyűjtött adatokat vizsgálták, amelyek szerint a lakosság 4,8 százaléka jelentette, hogy hosszú Covidban szenved. A több mint 750 ezer válaszadót magában foglaló háziorvosi felmérés elemzése azonban azt is kimutatta, hogy a megkérdezettek 9,1 százaléka véli úgy, hogy esetleg érintett lehet a betegségben.
A hosszú Covid egy olyan krónikus állapot, amelyet a Covid-19 fertőzés okoz. Tünetei között szerepel a fáradtság, légszomj, agyi köd és szívdobogásérzés. Az adatok azt is mutatják, hogy magasabb a hosszú Covid előfordulása a hátrányos helyzetű területeken élők, bizonyos etnikai csoportok tagjai, szülők, gondozók és más krónikus betegségben szenvedők körében.
Nisreen Alwan professzor, a tanulmány társszerzője szerint az elemzés további bizonyítékot szolgáltat a hosszú Covid méltánytalan természetére vonatkozóan, mivel a társadalomban már amúgy is hátrányos helyzetben lévő csoportokat nagyobb valószínűséggel érinti. Hozzátette, hogy sok ember bizonytalan abban, hogy érintett-e, és diagnózisra, kezelésre, valamint támogatásra lehet szüksége.
A kutatók megállapították, hogy a 25 év alattiak, a férfiak, egyes etnikai kisebbségek tagjai, illetve a krónikus betegségben nem szenvedők körében nagyobb a bizonytalanság a hosszú Covid diagnózisával kapcsolatban. A férfiak általában kevésbé hajlamosak orvoshoz fordulni, mint a nők, ami részben magyarázhatja a nagyobb bizonytalanságukat. A kutatócsoport szerint a megbélyegzés és az önbizalomhiány is visszatarthatja az embereket a diagnózis keresésétől.
Mirembe Woodrow, a Southampton-i Egyetem PhD-hallgatója, aki az elemzést végezte, meglepőnek találta, hogy ilyen sok ember bizonytalan a hosszú Covid diagnózisával kapcsolatban. Hangsúlyozta, hogy még sok tennivaló van a betegséggel kapcsolatos tudatosság növelése, valamint a diagnózishoz, kezeléshez és támogatáshoz való hozzáférés akadályainak megszüntetése terén, hogy a hosszú Covid ne váljon az egészségügyi egyenlőtlenségek további forrásává az Egyesült Királyságban.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








