A közösségi médiában mindenki utazik és mindenki boldognak tűnik – de vajon tényleg így van?
Megcsípett egy tigrisszúnyog? Ezekre a tünetekre nagyon figyelj, súlyos betegséget jelezhetnek
Egyre több dengue-lázas esetet jelentenek az EU-ból, a betegséget a tigrisszúnyogok terjesztik. Magyarországról egyelőre csak behurcolt esetekről tudnak a szakemberek, de csak idő kérdése, hogy mikor bukkan fel nálunk is a fertőzés.
Az ázsiai tigrisszúnyogok lehetséges terjesztői a dengue-láz kórokozójának, ami egy olykor súlyos következményekkel járó egzotikus betegség, ezért érdemes ismertni a tüneteket. A 24.hu szerint az Európai Unió-szerte összesen 130 esetet jegyeztek fel tavaly, ami azért aggasztó, mert ez a kétszerese az előző évinek, és a szakemberek attól tartanak, hogy a tendencia növekedni fog. A tigrisszúnyog 22 féle vírus hordozója lehet, ilyen például a nyugat-nílusi vírusé, amely már megjelent Szlovákiában.
Az éghajlatváltozásnak köszönhetően ez a szúnyogfaj már a magyarok kedvelt üdülőhelyein, így a Földközi-tenger térségében is egyre gyakoribb, de Magyarországról egyelőre csak behurcolt esetekről tudnak a szakemberek. Hozzáteszik, csak idő kérdése, hogy mikor bukkan fel nálunk is a fertőzés.
A dengue-lázat a következő tünetek jellemzik:
- a csípés után 4-10 nappal jelentkezhetnek a betegnél influenzaszerű tünetek,
- 2-7 napos láz léphet fel, erős hullámzással,
- az első napokban bőrpír jelenhet meg az arcon,
- jelentkezhet még erős fejfájás, szem mögötti fájdalom, ízületi- és izomfájdalmak, hányinger, hányás, jól kitapintható, duzzadt nyirokcsomók,
- a második héten lapos, vörös kiütések jelenhetnek meg mindenfelé a testen, a tenyereken és talpakon pedig viszketés és hámlás is tapasztalható.
A legtöbb esetben a beteg egy-két hét után felépül, de előfordulhat, hogy a fertőzés súlyosabb formája alakul ki. Ez már életveszélyt is magában hordoz, ennek tünetei általában egy-két nappal azután jelentkeznek, hogy a dengue-láz kezdeti hulláma levonult, és a beteg jobban kezdi érezni magát. Ilyenkor megjelenhet súlyos gyomorfájdalom, rosszullétek, szapora légzés, fogínyvérzés, orrvérzés, nyugtalanság, rendkívüli fáradtság, véres hányás és hasmenés.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








