Az ukrán elnök ötéves mandátuma 2024 májusában járt volna le, de a választásokat felfüggesztették.
A dohány, az ultrafeldolgozott élelmiszerek és az alkohol fogyasztása, valamint a fosszilis tüzelőanyagok használata évente 2,7 millió halálért felelős Európában, világszerte pedig 19 millióért - figyelmeztetett szerdán az Egészségügyi Világszervezet (WHO), jobb szabályozást sürgetve ezekre a termékekre vonatkozóan.
Európában ez a "négy iparág naponta legalább hétezer embert öl meg" - idézték a szakosított ENSZ-szervezet közleményében Hans Kluge regionális igazgatót. "Az iparágak célzott marketingstratégiák révén kihasználják a kiszolgáltatott embereket, félrevezetik a fogyasztókat, és hamis állításokat tesznek termékeik előnyeiről vagy környezetbarátságáról" - mondta az igazgató.
Hozzátette: ezek a taktikák aláássák a küzdelmet a legnagyobb nem fertőző betegségek, például a szív- és érrendszeri betegségek ellen, amelyek tízből négy halálesetért felelősek Európában. A WHO szerint a dohány-, élelmiszer-, tüzelőanyag- és alkoholipari óriáscégek termékeik népszerűsítésével akadályozzák az olyan betegségek megelőzésére és ellenőrzésére irányuló erőfeszítéseket is, mint a rák és a cukorbetegség.
A nagy csoportok gyakorlatai serkentik az egyenlőtlenségeket, rák, szív- és érrendszeri, valamint krónikus légzőszervi betegségeket és cukorbetegséget idéznek elő, továbbá "jelentős akadályt jelentenek a megelőzési politikák számára" - sajnálkozott a WHO-illetékes.
A lakosság védelme érdekében a WHO szigorúbb szabályozás bevezetését kéri, különösen az egészségre káros termékek forgalmazása, a monopolisztikus gyakorlatok, a multinacionális vállalatok megadóztatása és a válságok idején kiszolgáltatottabb lakosság "kizsákmányolása" tekintetében. Hans Kluge úgy fogalmazott: az emberek minden körülmények között fontosabbak a nyereségnél.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Te mit gondolsz a saját márkás termékekről?
A következő hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni egyetem közös, nagymintás felmérést végez, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók az ún. kereskedelmi/saját márkás, illetve a gyártói márkás termékekről. Az alábbiakban arra szeretnénk megkérni, hogy töltsd ki a kérdőívet, ezzel segítve munkánkat. Köszönjük!
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








