Európa öregszik, de Magyarországon belül is óriásiak a különbségek. Hol élnek a leghosszabb ideig, és mit jelent ez a jövőnkre nézve?
Fuldoklott a gyerek, mégsem tudták ellátni: veszélyesen lassú az új orvosi ügyeleti rendszer?
Nem tudtak ellátni a gyerekorvosi ügyeleten egy fuldokló kisfiút, mert az orvos nem tudott belépni az informatikai rendszerbe, asszisztense pedig késett. A gyereket végül a váci kórház gyerekosztályán, soron kívül fogadták.
A váci kórház gyerekosztályán, soron kívül látták el azt a kisfiút, akit a szülei március 15-én reggel 8 órakor vittek be a váci gyerekorvosi ügyeletre. Ott ugyanis hiába volt orvos, asszisztense nélkül nem tudott belépni a számítógépes rendszerbe, így pedig ellátni sem tudta a kétéves, fulladó gyereket. Az RTL Híradó riportjában az egyik szülő arról beszélt, végül az orvos megvizsgálta a gyereket, de onnan továbblépni nem tudott, vényköteles gyógyszert nem tudott felírni, papír alapon rögzítette az ellátást. Azt állítja, hiába nem kaptak ellátást az ügyeleten, a mentőszolgálattól 45 percen keresztül nem tudtak telefonon segítséget kérni.
A csatorna emlékeztet, februártól Pest megyében összesen három házi gyerekorvosi ügyelet működik, az egyik a váci kórházban, a másik kettő Érden és Cegléden. Az Országos Mentőszolgálat szerint az ügyeletes asszisztens aznap „elnézte a beosztását, késett, így 9 órára ért be”. Mint kifejtették, a rendszerbe az ügyeletes orvos „magától is képes belépni, nem szükséges hozzá asszisztencia”.
A Magyar Orvosi Kamara már korábban is megfogalmazott javaslatokat az új ügyeleti rendszerről, ezeket most frissítve ismét elküldték a Belügyminisztériumnak. Mint mondták, az informatikai rendszer felkészületlen, ami nehézkessé teszi az adminisztrációt. Az ügyeletes orvosok nem férnek hozzá például a labor eredményekhez, és a kiváltott, rendszeresen szedett gyógyszerekhez sem. A MOK szerint korábban ígéretet kaptak a Mentőszolgálattól, hogy válaszolnak a javaslataikra „de az még nem érkezett meg”.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








