Korábban indult az idei influenzaszezon, új vírusváltozat is megjelent - erről ír hosszabban Kemenesi Gábor, virológus.
A Magyar Pékszövetség 12-ik alkalommal megrendezett Szent István napi Kenyérversenyének ünnepélyes díjátadóján a Parlament Vadásztermében bemutatták a 2023 évi Szent István kenyeret. A Szent István napi kategóriában első helyezést ért el a dunabogdányi Heim Sütöde Bt. Szent István napi Durumkenyere. A vállalkozást 1985-ben, Heim Endre és Heim Ferenc testvérpár alapította. Ifjabb Heim Endre tulajdonos és a cég üzemvezetője Turjánszki Róbert alkotta meg az idei nyertes terméket. A durumliszt azért volt jó választás, mert a nagyobb fehérjetartalom erős vázat ad a kenyér szerkezetének, aranysárga árnyalatot a bélzetnek, s páratlanul különleges ízvilágot.
A magas vitamin- és rosttartalma miatt sportolók számára is remek választás, de cukorbetegek étkezésébe is jól beépíthető, mivel a durumliszt felhasználásával készült kenyér lassan lebomló- és felszívódó szénhidrátokat tartalmaz.
Az Innovatív kategória első helyezettje a balmazújvárosi Aranymetszés kenyér. A Balmaz-Sütöde Kft. már 30 éve látja el sütőipari termékekkel a hajdúsági fogyasztókat. A cég tulajdonosa, Fülep Zsolt és fia Fülep Ádám alkotta meg a nyertes kenyeret. A termékben megtalálják az aranymetszés erejét kenyérbe gyúrva. Négyféle liszttel, édes nedűben, 48 órán keresztül áztatott dióval, szakaszos kovászolással, hosszú érleléssel készült kenyér egyedivé és gasztronómiai élménnyé varázsolja a kenyérfogyasztást.
A harmadik kategóriának, a Sétáló Süteménynek az első helyezettje a Málnás-Pisztáciás Pékfagylalt.
A biharkeresztesi Szinobor Kft. most indult először az országos versenyen, és bezsebelte az első helyet. A tulajdonos, Éles Szilárd tölcsérben tálalta a péksüteményt.A málna, a pisztácia és a fehér csokoládé hármassága tökéletesen harmonizál egymással. A terméket a tulajdonos három éves kisfia is megkóstolta, és tökéletesen meg volt elégedve Pékfagyival.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A 2023-as kenyérversenyre 11 vármegyéből 85 terméket neveztek be a pékek. A nyertesekkel a budapesti Magyar Ízek Utcája eseményen ismerkedhet meg a közönség. A szövetség célja,hogy az ország minden településén elérhetőek legyenek a díjnyertes kenyerek. A Pékszövetség várja azoknak a vállalatoknak, pékségeknek a jelentkezését, akik népszerűsítik ezeket a termékeket. További információért forduljon a Magyar Pékszövetséghez.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








