Növekszik a mesterséges intelligencia (MI) iránti nyitottság: a 30-40 év körüliek használják a legszívesebben pénzügyeik kezelésére a technológiát.
Friss felméréskészült az Energiahatékonysági Kötelezettségi Rendszer (EKR) hatásosságáról. A jelentés alátámasztja, hogy sikerrel indult az EKR hazai bevezetése: október 31-én 763 TJ hitelesített energiamegtakarítás szerepelt a MEKH által vezetett nyilvántartásban, mely a teljes 2021-2022 évi kötelezettség 112%-a.
A Nemzeti Energiastratégia és a Nemzeti Energia- és Klímaterv 2030-ig határozták meg a hazai energiaszektor átalakítását célzó célkitűzéseket és az azok elérését szolgáló legfontosabb intézkedéseket, eszközöket. A célok költséghatékony megvalósítását az Energiahatékonysági Kötelezettségi Rendszer (EKR) hivatott biztosítani – írja a közleményében a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH). A hitelesített energiamegtakarítások nyilvántartásának 2022. július 1-jei bevezetése lehetővé tette a hazai energiamegtakarítási piac, a hitelesített energiamegtakarítások naprakész nyomon követését. A piacmonitoring riport bemutatja az EKR rendszer működését, elért eredményeit.
A 2021-2022-es időszakra megállapított kötelezettség mértéke összesen 684 323 GJ. Október 31-én 763 048 GJ hitelesített energiamegtakarítás szerepelt a nyilvántartásban, amely a teljes kötelezettség 112%-a. 189 felhasználó került be a rendszerbe, közülük 90 volt kötelezett. Tekintettel a nem kötelezettek számláján szereplő megtakarítások 25%-os arányára, az EKR nem csak közvetlenül a kötelezetteket ösztönzi, hanem harmadik fél által végrehajtott intézkedéseket is eredményez.
Az intézkedéseken belül az ipari folyamatok és a szállítás teszi ki az összes megtakarítás 74%-át, az épületszerkezeti megtakarítások által eredményezett 620 GJ a nyilvántartásban szereplő megtakarítások 1 százalékát sem éri el. Jó hír, hogy az energiamegtakarítások több mint fele (53%, 406 211 GJ) legalább 10 éves élettartamú, így a nyilvántartott megtakarítások 5 PJ kumulált megtakarítást jelentenek.
74 kötelezett teljesítette a 2021-2022. évi kötelezettségét, ezen felül 69 kötelezett részteljesített – ők már a 2023. évi kötelezettségük teljesítésén dolgozhatnak. 667 db, többnyire kis kötelezett azonban még nem teljesített. A nem kötelezett első jogosultak nevén 125 TJ, a kötelezettek számláján pedig 147 TJ megtakarítás többlet keletkezett.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








