Szilveszterkor továbbra sem tiltják be a tűzijátékokat Budapesten, ugyanakkor az idei évben a korábbinál jóval szigorúbb feltételek mellett lehet használni őket.
Megtévesztették a fogyasztókat a MindentMent fogászati lánc üzemeltetőjének hirdetései – ezt állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal. Az első jogsértését elkövető magyar kisvállalkozás önként korrigálta a problémákat, ezért a hatóság bírság helyett figyelmeztetésben részesítette. Eljárásával a GVH megelőzte a fogyasztók jövőbeli megtévesztését.
A nemzeti versenyhatóság vizsgálata feltárta, hogy a fogászati klinika-láncot működtető MindentMent Egészségügyi Szolgáltató Kft. kereskedelmi gyakorlata több ponton tisztességtelennek minősült a fogyasztókkal szemben. A cég ugyanis nem tudta alátámasztani a honlapjának és közösségi reklámjainak egyes állításait (pl. „piacvezető”, „az ország legkedvezőbb árai”, „országosan egyedülálló dupla garancia”, „környezettudatos rendelő”). Szintén jogsértőnek bizonyult a vállalkozás egyoldalú ügyfélvélemény-megjelenítési gyakorlata: a cég ugyanis kizárólag a kedvező visszajelzéseket tette közzé honlapján, mellőzve erről a fogyasztók megfelelő tájékoztatását.
A fogklinika-lánc az eljárás során együttműködött a versenyhatósággal: elismerte egyes jogsértéseit, módosította az alátámasztatlan reklámállításokat és korrigálta a megtévesztő vélemény-feltüntetési gyakorlatát is. A GVH Versenytanácsa emellett tekintettel volt arra, hogy a cég kis- és középvállalkozásnak minősül, valamint első alkalommal követett el versenyjogi jogsértést. A hatóság ezért eltekintett a bírság kiszabásától és figyelmeztetésben részesítette a vállalkozást. A Gazdasági Versenyhivatal egyúttal arra kötelezte a céget, hogy alakítson ki megfelelő vállalati eljárásrendet a jövőbeli hasonló jogsértések elkerülésére, és a megadott határidőn belül igazolja ennek bevezetését a hatóság felé.
Frissítés! (2022.10.13.)
Cikkünk megjelense után az alábbi kommentárt juttatta el szerkesztőségünknek a MindentMent fogászati lánc üzemeltetője. Aranyi Rita a MindentMent fogászati rendelők igazgatójának nyilatkozatát az alábbiakban változtatás nélkül közöljük:
Mint ünnepnapon a fogfájás, úgy hiányzott ez nekünk. Rosszul esik a Gazdasági Versenyhivatal döntése, mert szerintünk a gyakorlatban nagyon nehezen betartható a szabályok egy része, de a szabály az szabály, ezt tudomásul kell venni. Beismerjük, hogy hibáztunk, és mindent megteszünk, hogy a legapróbb részletekig megfeleljünk a jogszabályoknak. Mert nem csak a betegekért teszünk meg mindent, hanem a jogszabályok betartásáért is. Elkötelezettek vagyunk a tisztességes üzleti magatartás mellett.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








