A kutatók remélik, hogy ez az áttörés segít a tengeri élővilágot fenyegető halálos veszélyek korai felismerésében.
Az Európai Bizottság az ízesített, párologtatható dohánytermékek uniós forgalmazásának betiltását javasolja - olvasható a brüsszeli testület szerdai sajtóközleményében
Egy nemrégiben készült bizottsági jelentés szerint a párologtatható dohánytermékek értékesítése tavaly több, mint öt EU-tagállamban 10 százalékkal nőtt, és az Európai Unióban az elektromos cigarettákban használt dohánytermékek aránya összességében meghaladta a dohánytermékek össz-értékesítésének 2,5 százalékát.
Sztella Kiriákidisz, egészségügyért és élelmiszerbiztonságért felelős uniós biztos felhívta a figyelmet: az ilyen dohánytermékek piacról történő kivonásával a bizottság újabb lépést tesz a rákbetegség elleni európai tervben megfogalmazott elképzelésének megvalósítása felé.
A terv célkitűzése, hogy a dohányzók arányát 2040-re 5 százalékra csökkentse az Európai Unióban. A biztos hozzátette: "tízből kilenc tüdőrákos megbetegedést a dohányzás okoz, fontos hogy a dohányzás ne legyen vonzó, ha meg akarjuk védeni polgáraink egészségét".
"Ehhez kulcsfontosságúak a dohányfogyasztás csökkentésére irányuló erőteljesebb intézkedések, a szigorúbb végrehajtás, a lépéstartás az új fejlesztésekkel, a piacra kerülő új termékek végtelen áradatának kezelése. Ez különösen fontos a fiatalabbak védelme érdekében" – emelte ki az uniós biztos. A bizottság irányelv-javaslatát az uniós kormányokat tömörítő Tanács és az Európai Parlament fogja megvitatni. Annak hatályba lépése után a tagállamoknak nyolc hónapjuk lesz arra, hogy az irányelvet átültessék nemzeti jogrendszerükbe.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








