Felmondana a gödi gyerekorvos az oltásellenes szülők támadásai miatt, többen fenyegették és be is perelték. Szimpátiatüntetést tartottak mellette.
A korábbi célkitűzés ellenére nem sikerült az országok lakosságának legalább 10 százalékát beoltani a koronavírus ellen szeptember végéig - derül ki az Egészségügyi Világszervezet (WHO) nyilvánosságra hozott adataiból.
A WHO, amely már többször felszólította a gazdagabb országokat, hogy bocsássanak még több vakcinát a fejlődő országok rendelkezésére, figyelmeztetett: országok tucatjai - legtöbbjük Afrikában - rendkívül távol vannak azon célkitűzés teljesítésétől, hogy a lakosság legalább 10 százalékát beoltsák.
A WHO adatai szerint 100 lakosnak átlagosan 0,15 adag, koronavírus elleni vakcina jutott a Kongói Demokratikus Köztársaságban. Ez az arány 0,87 dózis volt Csádban, és 1,5 Madagaszkáron. Összehasonlításként: Németországban 128 adag védőoltás állt rendelkezésre átlagosan 100 lakos számára, Kínában 146, Kanadában pedig 147.
Globális méretekben kell hozzájárulnunk ahhoz, hogy minden ország lakosságának legalább 40 százalékát beoltsák az év végéig - jelentette ki Tedrosz Adhanom Gebrejeszusz, a WHO főigazgatója, hozzátéve: az ezt követő cél az, hogy minden egyes ország lakosságának legalább 70 százalékát beoltsák a jövő év közepéig.
Az Egészségügyi Világszervezet régóta bírálja a gazdag országokat amiatt, hogy számos esetben harmadik, emlékeztető oltásként védőoltásokat halmoznak felhozzájárulnak, miközben világszerte több millió ember még egy adag védőoltáshoz sem jutott hozzá.
A fejlett országok, amelyek eddig több mint egymilliárd adag vakcina szétosztására tettek ígéretet, mindössze ennek ötödét szállították le eddig. A WHO szerint ezzel szemben a fejlődő országoknak legalább kétmilliárd adag védőoltásra van sürgősen szükségük.
Tedrosz felszólította a kormányokat és a cégeket, hogy tegyék lehetővé a nagyobb számú vakcinagyártást a technológiatranszfer révén.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A vakcinahiányon kívül infrastrukturális problémák is hozzájárulnak az alacsony oltási arányhoz számos országban. A WHO szerint az augusztusban 1,7 millió adag védőoltáshoz hozzájutó Kongói Demokratikus Köztársaságnak később 1,4 millió dózis vakcinát vissza kellett adnia, mert a korlátozott kapacitású egészségügyi rendszere miatt a védőoltásokat nem tudták volna felhasználni lejárati idejük előtt.
Ezen kívül számos szegény országban a vakcinákkal kapcsolatos összeesküvés-elméletek aláássák a lakosság bizalmát, ami miatt sokan nem oltatják be magukat.
Címlapkép: Komka Péter, MTI/MTVA
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








