Az ajándékozás nem minden esetben jár adómentességgel, ezért különösen fontos tisztában lenni az ajándékok adózási szabályaival.
Egyre többen veszik saját kezükbe az egészségügyi öngondoskodás kérdését – derült ki a Pénztárszövetség első negyedéves eredményeiből. A hosszú távú, nyugdíjcélú megtakarítások mellett tavaly és a 2021-es év első negyedévében a több mint 930 000 egészségpénztári tag 8 milliárd forintnyi egyéni befizetéssel gyarapította egészségügyi célú befizetéseit, ami rekordösszegnek számít az elmúlt 20 év első negyedéveit tekintve.
A koronavírus-járvány következtében az elmúlt időszakban kiemelt szerepet kapott az egészség, ezzel párhuzamosan pedig az egészségpénztárak is nagyobb figyelmet kaptak Ezt támasztják alá a Pénztárszövetség eredményei is, tagpénztárainak taglétszáma ugyanis 2021 első negyedévének végére meghaladta a 930 000 főt, a befizetések összege pedig az év első három hónapjában meghaladta a 9,6 milliárd forintot, aminek több mint 80%-át az egyéni befizetők biztosították. A 8 milliárd forintnyi egyéni befizetés az utóbbi 5 év legerősebb évkezdését jelenti az egészségpénztári szektorban.
A megemelkedett források pedig arra engednek következtetni, hogy egyre többen fogják használni pénztári juttatásaikat. Nagy Csaba, a Pénztárszövetség elnöke elmondta:
Az emberek egyre tudatosabban használják az egészségpénztárak által kínált lehetőségeket. Tavaly sokan fordították befizetéseiket arra, hogy saját maguknak és családjuk részére beszerezzék a szükséges gyógyszereket, vitaminokat. Ugyanakkor a nyári szezonhoz érve sem érdemes a pénztártagoknak megfeledkezni az egészségpénztárakról, hiszen legyen szó egy nagy utazás előtt a szükséges védőoltásokról, vagy éppen egy túlzott napozás miatt szükséges krémről, a befizetések a nyári hónapokban is számos célra felhasználhatóak. Ezek után a befizetések után pedig az éves személyi jövedelemadó bevallás során igényelhető a 20%-os adó-visszatérítés, a maximum 150 000 forintos határig.
A járványhelyzet során nagyobb hangsúly került az egészségre, de emellett tovább nőtt a digitalizáció fontossága is. A szektor szereplői a digitális fejlesztésekre irányuló fokozódó igényt felismerve törekednek könnyebbé tenni pénztártagjaik számára az ügyintézést.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Ez egyúttal hozzájárulhat a fiatalabb generációk megszólításához is, akik a hagyományos ügyintézéssel szemben inkább preferálják az egyszerű, online megoldásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








